Според най-нова информация Spotify разполага с 515 милиона активни месечни потребители (MAUs), което представлява 5% увеличение спрямо предходното тримесечие и 22% увеличение спрямо същия период на миналата година. Premium потребителите представляват 40% от общия брой, което всъщност е спад. За сравнение платените абонаменти на Spotify съставляваха 46% от общата потребителска база на компанията през първото тримесечие на 2019 г., след което спаднаха до 45% през първото тримесечие на 2020 г., 44% през първото тримесечие на 2021 г. и 43% през първото тримесечие на миналата година, преди да спаднат до малко под 42% за предходното тримесечие. 
Спад от два процентни пункта в съотношението между премиум и безплатни слушатели от тримесечие на тримесечие изглежда значителен. Не е ясно колко от премиум абонатите може да преминат към безплатното ниво с поддръжка на реклами, но е ясно, че броят на премиум абонатите драстично намялва, което е напълно възможно да се дължи на изменения от икономически характер.  


Това обаче не се отразява на приходите от реклами. Данните на Spotify показват, че макар приходите от реклама да са нараснали със 17% на годишна база, те всъщност са намалели с 27% спрямо предходното тримесечие, а общите приходи са спаднали с 4% (въпреки че са се увеличили с 14% на годишна база). 
Дружеството призна, че ръстът на приходите му е спаднал под очакванията поради "макросвързана променливост в нашия рекламен бизнес". 
Въпреки това Spotify иска да подчертае, че броят на ползвателите на услугата е нараснал с 26 млн. потребители спрямо 15 млн., което е най-големият нетен ръст за първото тримесечие и вторият най-голям тримесечен ръст в историята на компанията. Това означава, че основната задача пред компанията е да превърне по-голямата част от тях в Premium акаунти. Това би могло да оправдае прогнозата за оперативни загуби в размер на 129 милиона евро през второто тримесечие. 

Снимки: Unsplash

Виж още: Поп звезда предложи гласа си на създателите на AI съдържание