Нови данни, публикувани от анализаторите в маркетинговата компания CIRP, предлагат интересна разбивка на това от къде повечето потребители в Съединените щати всъщност купуват своите телефони iPhone. Въпреки че ви се иска да вярвате, че магазините на Apple реализират най-много продажби на iPhone, това всъщност не е така.
Според данните физическите и онлайн магазини на мобилните оператори представляват по-голямата част от продажбите на iPhone в Съединените щати. Магазините на Apple са второто най-често срещано място, където потребителите купуват iPhone, докато трети е веригата за търговия на дребно Best Buy, на която се пада още по-малък процент от продажбите. Ето пълната разбивка:
Магазини на мобилни оператори на място и онлайн: 67%
Продажба на дребно на Apple: 24%
Други: 5%
Магазини на верига BestBuy: 4%
Тази категория „Други“ включва търговци на дребно на трети страни като Walmart и Best Buy, както и независими търговци на дребно.
Анализаторите на CIRP заявяват:
„Повече от 75% от продажбите на iPhone в САЩ са извън света на търговията на дребно на Apple и това е слабо място за компанията. Когато клиент избере своя нов iPhone – модел, капацитет за съхранение и дори цвят, – събитие, което се случва само на всеки две, три или повече години за повечето потребители, повечето продажби се управляват от продавач на оператор или се обработват на уебсайт на оператор, всички извън внимателния контрол на Apple“, пише в анализа.
Разбира се, търговец на оператор или уебсайт ще насочи клиентите към аксесоари и разширени гаранции, въпреки че те вероятно не предлагат чак толкова голямо разнообразие, както биха го направили потенциално от Apple.
Снимка: Unsplash
Виж още: Гроздето е кисело - защо да изчакате iPhone 15 Ultra, когато iPhone 14 Pro се бави?