След като мнозина бяха принудени да работят и учат от къщи по време на коронавирус пандемията, не е изненадващо, че продажбите на ChromeBook лаптопи през 2020 г. са се увеличили доста. Сега обаче научаваме конкретни цифри благодарение на маркетинговата компания Canalys. Според нея през 2020 г. ChromeBook са нараснали повече от 20 пъти спрямо предната година от 14.7 милиона лаптопа до 30.7 милиона. Особено голямо е увеличението при лаптопите на Samsung, чиито продажби са скочили четирикратно до 1.9 милиона бройки.

Lenovo oтчита скок от цели 176 процента до 6.8 милиона продажби, а продажбите на Acer са се увеличили „само“ със 76 процента.  

Анализаторите оправдават големия скок преди всичко с новопоявилата се необходимост, която не оставя на ученици, студенти и трудещи се особен избор. Лаптопите са евтини и лесни за поддръжка, което ги прави добър вариант и алтернатива на конвенционалните лаптопи за много учебни заведения и някои бизнеси. 

При таблетите също се отчита скок, макар и не толкова голям. През 2020 г. продажбите са се увеличили със солидните 28 процента, като най-голямо е търсенето на продукти с марките Apple, Samsung и Lenovo. Тук освен образованието и работата консумацията на мултимедийно съдържание също играе голяма роля. Canalys отбелязва, че растежът при таблетите е по-скромен отчасти защото този пазар вече е достатъчно голям: през 2020 г. са продадени 160 милиона таблети, което е пет пъти повече от броя на продадените ChromeBook лаптопи.

Снимка: shutterstock

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот