Елън Мъск изпълни обещанието си – представи Tesla Model D (P85D). Ако сте били впечатлени от предишните модели на компанията, затегнете колана, тъй като този направо ще ви отвее. Два мотора, задвижване на четирите колела и зашеметяваща бързина – от 0 до 100 км/ч за... 3.2 секунди. Само за сравнение – това е и постижението на McLaren F1 – един от най-бързите автомобили в света. А знаете ли кое е най-хубавото? Новият модел е дори по-икономичен спрямо Tesla S.

„Този автомобил е луд. Чувството е сякаш излитате от палубата на самолетоносач. Всичко е толкова щуро“, коментира изпълнителният директор на компанията Елън Мъск, предават от Wired. Към момента знаем, че автомобилът ще има два режима – Normal (Нормален) и Sport (Спорт), но от Jalopnik съобщават, че Мъск е коментирал и още един – Insane (Безумен). „Сериозен съм“, добавя изобретателят.

Ако изключителната бързина не е нещо, което ще ви спечели и предпочитате Model S, новопроизведените бройки ще имат нещо ново – сериозни технологии, които се грижат за безопасността. Те позволяват на автомобилите да избягват автоматично препятствия по пътя и дори да се самоуправляват. Не, не напълно, но почти.

 

 

Вътрешният интериор на P85D не е претърпял промяна спрямо Tesla S. Сериозната промяна е под капака – втори мотор, който задвижва предните колела и прави компания на този, разположен в задната част. Освен че това прави автомобила много по-стабилен, а и е добра новина за потребителите, които ще трябва да се справят със снежна настилка, решението подобрява ускорението, но и максималната скорост. P85D ускорява до 100 км/ч със секунда по-бързо спрямо P85. Максималната скорост нараства от 210 до 250 км/ч.

На пазара ще има и три обновени версии на Tesla S. Този с батерията с капацитет 60 kWh ще бъде с цена 75 070 долара, което е скок с 4000 долара спрямо стандартния Tesla S. Разбира се, не трябва да забравяме, че обновената версия е с втори мотор. Увеличението при този с 85 kWh батерия е от 81 070 на 85 070 долара. P85D ще се търгува срещу 120 170 долара и ще бъде налична през февруари. Моделите с по-малко мощ ще се появяват в края на годината – през декември. От Tesla Motors са се справили отлично – въпреки допълнителното тегло на втория двигател, разходът и обхватът на автомобилите не е нарушен. Собственикът на някой от новите модели може да измине разстояние от почти 450 км с едно зареждане. Според Мъск това е постигнато благодарение на система, която контролира двигателите, за да работят в най-ефективните си нива. Очакваме същата технология да намери място и в Model X SUV. Надяваме се скоро да видим и по-бюджетния модел на Tesla – Model 3, който трябва да бъде на цена от около 35 000 долара.

 

 

Да се върнем и на сериозната технология, която ще увеличи сигурността на автомобила. Адаптивния круиз контрол (автопилот) може да разпознава пътни знаци, за да съобразява скоростта, автоматично ще спира автомобила, за да избегне сблъсък и дори може автоматично да паркира колата – в гараж или паркомясто. Новите функции са възможни чрез специален хардуер, който ще бъде наличен и в бъдещите Model S бройки. Допълнително е добавен и радар, който „проглежда“ през мъгла и силен снеговалеж; камера, която освен пътните знаци разпознава светофари и пешеходци и 360-градусов сонар с утразвук. Данните от всички сензори се събират и обработват от специална система, а след това се комбинират и с отчетената информация от GPS и системата за трафик. Резултатът от цялата тази система е автомобил, който, макар и да не е напълно автономен, може да бъде поставен в режим „автопилот“. Припомняме, че според Мъск технологията за автомобили, които нямат нужда от човешко управление, ще е достъпна след 5 или 6 години.

 

 

Вижте и тази демонстрация на Tesla Model D:

 

 

Защо е важно да има хора като Елън Мъск?