Форумът на WD вече се напълни с оплаквания от потребители, които съобщават за изтрити данни. Общото между тях е, че всички те са собственици на My Book Live или My Book Live Duo. В някои от случаите цялата информация е изтрита, а устройствата са форматирани. При други папките все още съществуват, но в тях файлове липсват. При трети се е появила страница, искаща неизвестна парола за достъп. Според публикации във форума на WD загубата на данни е резултат от „злонамерен софтуер“ и съветът е всички собственици на My Book Live или My Book Live Duo да изключат своите устройства, преди данните им да изчезнали. От компанията са запознати с проблема и предприемат необходимите действия, като е малко вероятно сървърите им да са компрометирани, но все още не е ясно дали ще има някаква компенсация към потребителите, които са пострадали от „атаката“.
My Book е популярно устройство за съхранение на данни, което се използва както от индивидуални потребители, така и от фирмени клиенти. Устройствата се свързват към компютъра посредством USB порта, а засегнатият My Book Live използва и Ethernet кабел за свързване към локална мрежа. По този начин потребителите могат да осъществяват отдалечен достъп до своите файлове и да извършват промени в конфигурацията чрез облачната инфраструктура на Western Digital. Western Digital прекрати My Book Live през 2015 г., но както се вижда, поддръжката не е прекратена и през 2021.
Снимки: Unsplash