Смята се, че изкуството за оставяне на послание в небето е било изобретено от британските пилоти през Първата световна война. От 20-те години на миналия век се използва активно от големите брандове за рекламни кампании.
Въздушните думи могат да бъдат оформени в цели писма, които обаче изчезват до час, като обикновено трайността им е дори по-кратка – между 10 и 20 минути.
Посланията се изписват посредством екологичен и биоразградим дим, съдържащ парафин - подобен на този, използван в големите нощни клубове. Димът се разширява и създава изкуствен облак, който може да се види от милиони хора.
Специалистите в бранша признават, че най-популярни са романтичните послания, а след тях се нареждат екологичните призиви и маркетинговите кампании на големите брандове. Цените започват от 5000 евро, като сумата зависи от сложността на самото писание.
Но само дим и специален самолет не са достатъчни – необходими са часове в небето, прекарани в усъвършенстване на практиките. Повечето школи, преподаващи тънкостите на небесните послания, се намират в САЩ. Това донякъде е обусловено от факта, че до скоро Великобритания действаше закон, забраняващ този вид практики. Някои от най-добрите в бранша работят поединично, но това изисква сериозно количество тренировки и репетиции. За да не се „изгубят“ в думите, пилотите обикновено летят в група от петима и се получава нещо като „печатане“ в небето. Действието на формацията от петте самолета наподобява матричен принтер, а издухванията на дима са предварително планирани от компютър.
Снимка: Business Insider