Facebook се отказва от плана си да продава реклами на страниците на популярното чат приложение WhatsApp. Според The Wall Street Journal екипът, който е работил по вграждането на реклами в WhatsApp, е бил разпуснат наскоро и целият създаден от него код е изтрит.

Facebook възнамерява да интегрира реклами в WhatsApp в бъдещ момент, но засега приложението ще остане без досадните комерсиални напомняния. Социалната мрежа закупи WhatsApp за 22 милиарда долара през 2014 г. и оттогава търси начини да монетизира приложението. Тази политика бе една от причините двамата основатели на WhatsApp да напуснат и да критикуват алчността на гиганта.

Провалът на идеята за реклами в WhatsApp ще накара Facebook да акцентира върху функции, които ще позволят на компаниите да общуват директно с потребителите. Предизвикателство обаче остава начинът, по който ще стане това, тъй като критиците смятат, че подобна комерсиална функция за общуване ще принуди WhatsApp да намали криптирането на съобщенията. Това става на фона на продължаващите усилия на Марк Зукърбърг да въведе единна система за криптиране на съобщенията във Facebook, WhatsApp и Instagram.  

Виж още: Най-добрите браузъри в началото на 2020 година

Тагове: