Потребителите често сменят нагласите си и YouTube разбира това с известно закъснение. Но все пак по-добре късно, от колкото никога - нали така? Както е известно, най-популярните YouTube потребители печелят главозамайващи суми, като списък на Forbes, публикуван миналата година, разкри, че 10-те най-впечатляващи канала в платформата за видео стрийминг са спечелили колосалните 300 милиона долара за една година. 
Но докато водещите YouTuber-и привличат всички заглавия, в платформата има милиони други творци, които работят усърдно, за да изградят лоялни последователи с внимателно създадено съдържание. И макар да имат по-малко абонати от "големците" и да получават по-малко гледания на всяко видео, те все пак могат да спечелят прилична сума, която им позволява да се откажат от ежедневната си работа или поне да допълнят основния си доход. 
Добрата новина е, че платформата смята да улесни начинаещите YouTube потребители да започнат да печелят пари от работата си, след като понижи летвата за участие в партньорската програма на YouTube (YPP). 
Преди промените, за да има шанс да бъде включен към YPP, потребителят трябваше да разполага с поне 1000 абонати, а сега са необходими само 500. 
Освен това трябва да сте направили три публични качвания през последните 90 дни и да сте натрупали 3000 часа гледане през последните 12 месеца или 3 милиона гледания през последните 90 дни. 
Преди това изискването беше за 4000 часа гледане през последните 12 месеца, или 10 милиона гледания на Shorts през последните 90 дни. 


По-лесното присъединяване към YPP ще осигури на новите създатели достъп до различни функции за финансиране от феновете, като членство в канал, Super Chat, Super Thanks и др.
За да печелят пари от реклами обаче, създателите все още ще трябва да се придържат към старите правила. YouTube обяснява: "Тъй като тези създатели продължават да развиват канала си, те автоматично ще получат право да печелят разпределение на приходите от реклами и още повече предимства, след като достигнат съществуващите критерии за допустимост за YPP, без да се налага да преминават отново през пълния процес на кандидатстване за YPP".
Новите критерии за допустимост за YPP се прилагат първо в САЩ, Великобритания, Канада, Тайван и Южна Корея, като другите държави ще получат същите промени "с течение на времето", заявиха от YouTube. 
YouTube също така разширява своята партньорска програма за пазаруване до всички отговарящи на условията създатели от САЩ, които са в YPP и имат повече от 20 000 абонати. Партньорската програма Shopping позволява на създателите да представят продукти от други марки и създатели и предлага комисиона от продажбите на продукти, маркирани в техните видеоклипове и шорткъти. 

Снимки: Unsplash

Виж още: 16-годишен геймър чупи рекорда за най-бързо писане в света с 300 думи в минута