YouTube обмисля как да предприеме по-агресивен подход, за да попречи на потребителите да използват блокери на реклами, докато гледат видеоклипове в платформата. Както съобщава BleepingComputer, в социални мрежи са се появили скрийншоти, разкриващи изскачащо известие, което ги предупреждава, че техният плейър ще бъде блокиран след три видеоклипа.
В предупреждението се казва, че YouTube ще блокира възможността им да възпроизвеждат видеоклипове в платформата, освен ако не деактивират своя блокер за реклами или не добавят уебсайта в белия си списък. "Рекламите позволяват на YouTube да остане безплатен за милиарди потребители по света", продължава известието. За да се освободят от реклами, компанията съветва потребителите да се абонират за YouTube Premium, така че "създателите все още да могат да получават пари". Преди тези предупреждения YouTube показваше само изскачащи прозорци на потребителите, които блокират рекламите, като им напомняше, че това е в разрез с общите условия на сайта. В крайна сметка тя добави таймер към известията, за да гарантира, че зрителите ще отделят време да ги прочетат.
От платформата са потвърдили пред BleepingComputer, че новите предупреждения са част от експеримент. Говорител е заявил пред изданието, че YouTube "провежда малък експеримент в световен мащаб, който призовава зрителите с активирани блокери на реклами да разрешат рекламите в YouTube или да опитат YouTube Premium". Те заявиха, че YouTube може временно да деактивира възпроизвеждането "[в] екстремни случаи, когато зрителите продължават да използват блокери за реклами".
Говорителят добави, че възпроизвеждането ще бъде деактивирано само "ако зрителите игнорират многократните искания да разрешат рекламите в YouTube", макар че не е ясно дали това означава, че YouTube няма да блокира автоматично възпроизвеждането, след като зрителят изгледа три видеоклипа, и ще му даде повече възможности да се съобрази с тях.
Към момента този нов подход засяга само малък брой потребители, а YouTube не съобщи колко души и региони са част от теста. Уебсайтът, чиито приходи са предимно от реклами, отбелязва спад в това отношение през последните три тримесечия, така че няма да се изненадаме, ако тестът се разшири и обхване повече потребители по света.
Снимки: Unsplash
Виж още: Виновникът за една от най-големите измами в YouTube е осъден на 5 години затвор