Apple е ограничила безопасната зона на Vision Pro до 3 на 3 метра при използване на напълно поглъщащи VR изживявания. Това следва по-ранни новини за ограничение на скоростта при използване на устройството.

Ограничението вероятно има за цел да предотврати инцидентите с хедсета за виртуална реалност, които често се наблюдават във видеоклиповете в YouTube, но някои твърдят, че то може да се окаже твърде ограничаващо за някои видове игри, както и да е значително препятствие за част от комерсиалните приложения.

Въпросът за ограничението беше повдигнат от Ханс Карлсон, главен технологичен директор на творческата агенция за VR Mimir.

"Току-що научих, че Apple е "осакатила" VR така, че да спира, когато се движите на повече от 1.5 метра. Така че Apple VR е за мързеливци. Тогава не е възможно истинско обемно видео извън зоната на треньора. Никакъв тенис на маса, нищо, което да ви кара да се движите извън малка кутия. Супер гадно", написа той.

Това се потвърждава в документацията на Apple:

"Когато започвате напълно потапящо изживяване, visionOS дефинира системна граница, която се простира на 1.5 метра от началната позиция на главата на човека. Ако главата му се премести извън тази зона, системата автоматично спира потапящото изживяване и отново включва външното видео. Тази функция е помощник, който помага да се предотврати сблъсък на човек с обекти."

Тъй като движението може да бъде 1.5 метра във всяка посока, това на практика означава, че сте ограничени в рамките на кутия с размери 3х3 метра.

Някои предполагат, че това са само начални настройки, тъй като Apple се стреми да избегне ранни инциденти. След като потребителите се запознаят по-добре с работата, ограничението може да бъде увеличено или премахнато.

Анализаторът Нийл Кибарт смята, че Apple иска да насърчи използването на AR повече, отколкото на VR - поне в началото.

"За да бъдем ясни, VR се позиционира като донякъде тясна подгрупа на случаите на използване на Vision Pro още от самото начало. Apple също така има интерес да играе с голяма тежест по отношение на начина, по който VR се използва на устройството. Въпреки това компанията е отворена за приложения/разработки, свързани с VR", пише той.

Ако погледнете промоционалните видеоклипове на Varjo, производител на още по-скъпи шлемове за смесена реалност за корпоративна употреба, те показват неща като дизайнер, който прави обиколки в цял ръст - но това е в AR среда, където потребителят може да види пространството, в което се разхожда.

Снимка: Apple

Виж още: Шлемът Vision Pro за 3500 долара идва без лента за главата ви