В Съединените щати населението е разделено на две по отношение на мобилните операционни системи. В едната половина на баницата има iPhone, а в другата - телефони с Android. Това обаче се отнася до използването, а не до продажбите. Миналата седмица Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) показа, че годишно в САЩ телефоните с Android надхвърлят по продажби iPhone с голяма разлика.
Ако използването на Android и iOS в САЩ е разпределено 50/50, но хората купуват повече телефони с Android, отколкото iPhone всяка година, това силно подсказва, че потребителите на Android обновяват телефоните си по-често, отколкото потребителите на iPhone. Оказва се, че по-новият доклад на CIRP показва, че това е така.
Графиката по-горе е малко объркваща, затова нека я анализираме. Първото синьо парче показва, че 10% от собствениците на iPhone запазват телефоните си за една година или по-малко, преди да преминат към нещо друго, което означава, че 90% от потребителите на iPhone запазват телефоните си за повече от една година. В същото време 23% от потребителите на Android попадат в тази категория, или повече от два пъти повече. Дори когато преминете в диапазона 1 - 2 години, потребителите на Android все още надграждат по-бързо, и то с голяма разлика.
Това е интересно, но истинският въпрос би трябвало да бъде защо. Защо потребителите на Android обновяват бързо телефоните си, докато потребителите на iPhone остават с това, което имат?
В миналото лесно обяснение биха били актуализациите на софтуера. iPhone се обновява до нови версии на iOS в продължение на повече от пет години в повечето случаи. За разлика от тях телефоните с Android от миналото имаха късмета да получат две години поддръжка.
Това обаче вече не е съвсем вярно. Samsung - най-големият производител на смартфони в света - поддържа почти всички свои телефони в продължение на четири години. Това накара и други производители да предложат подобни обещания, като съвсем наскоро Google ги надмина със седем години софтуерна поддръжка за серията Pixel 8.
CIRP има някои теории защо това може да се случи в действителност.
Първата теория, която представя CIRP, е, че тъй като телефоните с Android са средно по-евтини от iPhone, собствениците им са по-склонни да ги обновяват. Това е интересна теория, но тя се разпада, щом се разбере, че някои от най-продаваните телефони с Android в САЩ са на цени, сравними с тези на iPhone, да не говорим за различните сгъваеми телефони, които стават все по-популярни всяка година и са изключително скъпи.
Друга теория е, че iPhone са по-издръжливи от телефоните с Android. Ние обаче не вярваме в това нито за миг. В днешно време телефоните с Android и iPhone са изработени от едни и същи материали. Всички те са просто стъклени сандвичи с метален ръб. Всъщност това, че устройствата с Android от по-нисък клас са изработени от пластмаса, би трябвало да означава, че по-голямата част от телефоните с Android са по-издръжливи от iPhone, тъй като при изпускане няма да се счупи задната им част.
Най-добрата теория, която CIRP представя, е, че богатият избор подтиква потребителите на Android да надграждат по-често. С други думи, тъй като всяка година има само няколко iPhone-а, които се пускат на пазара по едно и също време, потребителите на iPhone са подтикнати само към едно голямо обновяване годишно. Потребителите на Android обаче са подтиквани към обновяване не само от многобройните пускания на пазара всяка година от избраната от тях марка, но и от конкурентни марки. Повече изкушения означава повече ъпгрейди.
Снимка: Unsplash
Виж още: Въпреки непрестанните скандали Facebook се превръща в компания от бъдещето