Маркетинговата компания Canalys пусна своя доклад за китайския пазар на смартфони през Q4 2019. Цифрите показват рязък спад в действителните продажби с общите 85,3 милиона бройки, което представлява намаление с 15% за година. Общите продажби на смартфони за 2019 г. достигнаха 369 милиона броя, което е 7% по-малко на годишна база. Основната причина за спадащите продажби е забавянето на продажбите на 4G смартфони заедно с по-слабото от очакваното търсене на 5G устройства.

Разглеждайки данните по компании, Huawei разшири своята доминация и дори успя да увеличи доставките си до 33,3 милиона пратки и 39% пазарен дял.

Oppo запази второто място с 14 милиона доставени бройки и 16,4% пазарен дял. vivo завършва подиума със своите 13,1 милиона пратки и 15,4% пазарен дял. Apple заема четвъртото място с 10,1 милиона продажби и 11,8% пазарен дял, следван от Xiaomi с 8,1 милиона пратки и 9,5% дял от пазара. Всички тези основни играчи имаха значителен спад в сравнение със стойностите им за Q4 2018.

Гледайки пълната година, Huawei успя да пласира впечатляващите 142 милиона бройки на вътрешния си пазар - ръст от 35% спрямо 2018 г. Oppo с 65.7 милиона и vivo с 62.7 милиона бяха другите две лидери при доставките. Xiaomi с 38,8 милиона и Apple със своите 27,5 милиона закръглиха първите пет.

5G продажбите не се разшириха много през 2019 г. с доставени само 8,9 милиона 5G смартфони. Huawei доминира в категорията с приблизително 6,9 милиона бройки и 78% пазарен дял, следван от vivo с 1,2 милиона. Въпреки слабото представяне на доставките на 5G смартфони през 2019 г., Canalys прогнозира, че 2020 г. ще донесе експлозивен растеж, като продажбите се очаква да преминат 150 милиона бройки.

Виж още: Huawei остава в британската 5G мрежа, макар и с нова роля

 

Тагове: