Huawei се изкачва на първа позиция на световния пазар на смарт устройства, носени на китката, за първото тримесечие на 2025 година. Компанията бележи постоянен и стръмен ръст в обема на доставките и запазва лидерството си на китайския пазар, по последни данни на IDC. Междувременно, към 5 юни 2025 г. кумулативните доставки на носими устройства на бранда в световен мащаб надхвърлят 200 милиона бройки.

 

Пет продуктови серии на Huawei посрещат голямо разнообразие от сценарии на използване 

 

Смарт часовниците на Huawei обединяват модерен дизайн, професионални функции за спорт и следене на физическото и ментално здраве, и цялостно богатство от практично и вдъхновяващо потребителско изживяване, използващо технологиите за постигане на по-високо качество на живот. Компанията разработва пет продуктови серии с фокус върху различни сценарии на използване и спецификата на различни потребителски групи. Фокусът варира между поддържане на ежедневното благосъстояние, научно-базирани спортни режими, и съвременно проактивно следене на редица ключови здравни показатели.

Серията HUAWEI WATCH се характеризира с върхови смарт технологии и възможности за провеждане на разговори далеч от смартфона с помощта на eSIM. Най-новото й превъплъщение – серията HUAWEI WATCH 5, издига на още по-високо ниво интелигентността, ефикасността и удобството. Акцент при нея е иновативната мултисензорна X-TAP технология, която отключва нови измерения на здравен мониторинг и сензорно взаимодействие.

Серията HUAWEI WATCH FIT посреща нуждата от олекотено устройство с тънък дизайн и разширени спортни функции, докато серията HUAWEI WATCH GT комбинира изключителен живот на батерията с модна естетика и функции за професионален спорт и управление на здравето, което я превръща в компетентен фитнес инструктор, носен на китката.

За потребителите, които търсят екстремни преживявания, с които надскачат граници от всякакво естество, серията HUAWEI WATCH Ultimate дава ултимативна здравина, издръжливост и надеждност, наред с уникални спортни режими като професионално гмуркане на 100 метра, екстремни спортове на открито и подробен голф режим.

Специално място в портфолиото заема серията HUAWEI WATCH D, насочена към предизвикателствата на високото кръвно налягане. С новия Huawei Watch D2 компанията прави истински пробив в технологиите за следене на кръвното налягане 24/7, от китката, навсякъде и по всяко време.

Иновациите,  движещи технологичния напредък в сферата на спортна и здравето

Постоянната ангажираност на Huawei в областта на научните изследвания и технологичните иновации е в основата на потребителското удовлетворение, свързано с  възможностите за управлението на спортни и здравни показатели. Huawei разполага с три специализирани здравни лаборатории по света, които обединяват експертизата на над десет собствени изследователски центъра с цел разработване на иновативни решения за мониторинг на здравето и физическата активност.

През 2024 г. Huawei представи нова дигитална система за здраве и фитнес – TruSense, с която постига по-висока точност и бързина при мониторинг на жизнените показатели. През 2025 г. системата TruSense беше допълнително усъвършенствана. Тя вече комбинира едновременно измерване както от китката, така и от върха на пръста, което осигурява по-пълен, точен и бърз здравен мониторинг. Сред подобренията са отчитане на сатурацията чрез пръста само за 10 секунди и разширяване на броя на микро-измерванията на тялото до 17 показателя.

В областта на следенето на кръвното налягане Huawei беше пионер с пускането на HUAWEI WATCH D. Това е първото устройство за измерване на кръвно налягане от китката, което получи регистрация като медицинско изделие клас II в Китай. Това нововъведение вече е включено в „Китайски наръчник за превенция и лечение на хипертония“ (актуализирано издание от 2024 г.).

Към момента носимите устройства на Huawei имат медицински лицензи в 13 чуждестранни държави и региони, както и близо 1000 подадени патентни заявки в областта на смарт носимите технологии.

Huawei има сътрудничество с над 160 световни професионални институции, както и над 300 реализирани изследователски проекта в сферата на здравето. Всички те са привлекли повече от 17 милиона потребители като участници в здравни проучвания.

Снимки: Huawei