Дългоочакваният Apple Watch Ultra 3, който първоначално беше планиран за пускане на пазара едновременно със серията iPhone 16, може да се забави с две години. Не, не онзи обикновен Ultra, а този с новаторски microLED дисплей, който ще даде голям тласък на живота на батерията и яркостта на дисплея на Apple Watch - две от най-важните спецификации, върху които компанията трябва да работи за своя иначе първокласен издръжлив часовник. Как става това?

От години Apple инвестира в научноизследователска и развойна дейност в областта на microLED с надеждата, че един ден технологията ще успее да замени OLED панелите, за които сега зависи предимно от Samsung и LG.

Корейският институт за популяризиране на информационните и комуникационните технологии публикува анализ как смяната на microLED дисплеите може да повлияе на бизнеса с дисплеи на Samsung и LG. В него се казва, че може да има първоначален спад на поръчките, тъй като Apple разработва по-добрата технология за екрани в компанията, но след това може да възложи производството на LG или Samsung и да компенсира това.

Като част от усилията си за диверсификация на технологиите за дисплеи и доставчиците Apple продължава да разработва собствена microLED технология, с която планира постепенно да компенсира зависимостта си от OLED панелите на Samsung, LG, BOE или на каквито и да било бъдещи доставчици на компоненти.

Предполага се, че Apple първо ще започне да оборудва своята серия Watch Ultra с microLED панели, точно както направи по време на прехода към OLED екрани. Това трябваше да се случи тази година, а след като изпробва ефективността на microLED технологията в действие, Apple трябваше да премине към замяна на OLED панелите на своите iPhone и дори iPad с microLED панели.

Както беше споменато, предимствата на microLED технологията са многобройни, като например много по-ниско потребление на енергия, а оттам и по-дълъг живот на батерията при същия капацитет на батерията в сравнение с OLED екраните. Освен това те са средно по-ярки и имат почти безкрайния контраст на сегашните OLED дисплеи, така че защо Apple просто да не премине към microLED?

Apple ще трябва да увеличи почти двойно цената на дребно на Watch Ultra 3, ако реши да го пусне на пазара с microLED дисплей вместо със сегашния OLED панел. Очевидно именно невъзможността да се намали цената на microLED дисплея на предстоящия Apple Watch Ultra с новата технология на екрана ще забави пускането му на пазара. Същото се отнася и за всички други устройства на Apple, които тя планира да оборудва с microLED екрани, като iPad, iPhone и дори Mac.

Твърди се, че Apple е намалила амбициите си за microLED само до дебюта му в Watch Ultra 3 заедно с iPhone 16, тъй като изработването на такива дисплеи в голям мащаб се е оказало по-трудно от очакваното. Бялата книга на MicroLED Industry Association, която за пръв път представи подробно жизнеспособността на microLED дисплеите за носими устройства, излезе със заключението, че такъв Apple Watch Ultra 2 може да струва два пъти повече, отколкото струва сегашният OLED дисплей на Apple Watch Ultra.

Едно по-ново изследване, обобщено от The Elec, обаче показва много по-застрашителна разлика в разходите. Според фирмата за пазарни проучвания Omdia прогнозните разходи за производство на дисплей за Apple Watch с 2.13-инчов microLED панел с плътност 325 PPI, чип с размер 10 микрометра и разстояние между пикселите 80 µm ще бъдат 115 долара.

Корейски специалисти в областта на дисплеите обаче твърдят, че местни компании са извършили симулация на производството на microLED панели и са стигнали до още по-висока стойност - 150 долара за брой. Сравнете това с 38 долара, които Apple плаща за OLED дисплея на Watch Ultra 2 сега, и ще разберете защо екипът от Купертино се колебае дали да продължи с първоначалния план за пускане на пазара през 2024 г.

Ако се придържаме към типичната за Apple стратегия за препоръчителната цена, това означава, че ще трябва да пусне Apple Watch Ultra 3 с microLED дисплей на цена около 1500 долара вместо сегашните 799 долара. По този начин екипът по продажбите от Купертино може би с право е заключил, че няма да има толкова много клиенти за неговия часовник на цена, която надминава стартовата цена на iPhone 15 Pro Max.

Снимка: Unsplash

Виж още: Генеративният изкуствен интелект може да замени 300 милиона работни места