Холандски съд се произнесе в полза на Samsung в съдебен процес, занимаващ се с актуализации на софтуера на производителите на мобилни телефони. През 2016 г. Consumentenbond, организация с нестопанска цел, която помага на потребителите в Холандия, заяви, че Samsung трябва да предоставя софтуерни актуализации за четири години след пускането на нов телефон или две години след закупуването на телефона на дребно.
Тя подаде съдебен иск срещу Samsung. Позицията на компанията по време на проучването е, че в някои случаи предоставя актуализации за повече от четири години, но само за моделите си от висок клас. Искът е отхвърлен поради сложността му, но е повдигнат отново по-късно през същата година.
Сега съдът постанови, че тъй като твърденията се отнасят до "бъдещи действия", те са недопустими. Например, ако проблемът с апаратите на Samsung възниква след пускането им, използваният хардуер може да има проблем, който да му попречи да бъде актуализиран. Това е мотивът зад решението на съда.
Samsung обещава две години софтуерни ъпдейти за нови телефони, закупени в Холандия, и добави, че предоставя тези актуализации в "разумен" период от време. Производителят казва, че преди да разпространява ъпдейт, трябва да се увери, че телефонът е съвместим с новия софтуер, като го тества.
След решението, разочарован представител на Consumentenbond каза, че "Samsung избира да пусне толкова много модели на пазара, никой не ги принуждава да го направят. Един производител на автомобили също трябва да гарантира, че всички негови модели са безопасни и надеждни и остават такива. Samsung има същото задължение"
Организацията добави, че като предяви иск срещу Samsung, все пак е постигнала нещо.
"По време на съдебната процедура Samsung предприе стъпки, за да предостави на потребителите по-добра информация."