Умните домашни колонки са един от хитовете сред потребителската електроника и никъде това не е толкова видно, колкото в Китай. Там продажбите на умните джаджи за първите три месеца на 2019 г. са скочили с 500 процента спрямо същия период миналата година. От януари до март в Китай са продадени 10.6 милиона бройки, което дава на страната 51 процента от глобалния дял на пазара на умни колонки. В същото време, за това време в САЩ са продадени само 5 милиона бройки, но това стига страната да вземе 24 процента пазарен дял.
По данни на маркетинговата компания Cannalys, водещият производител в Китай е интернет гигантът Baidu, до голяма степен благодарение на ексклузивната сделка с China Central Television. Това на свой ред дава значително присъствие на марката сред потребителите особено по време на празничния сезон около китайската Нова година. AliBaba, Xiaomi и Tencent също отчитат скок в двуцифрени стойности.
Виж още: Logitech G935 – съраунд ефект, който ще ви отвинти главата
Според анализаторите, бързите темпове на развитие на пазара на домашни помощници в Китай се дължат на желанието на големите играчи да доминират сектора, изсипвайки големи суми пари.
Като цяло, Xiaomi и AliBaba продължават силното си представяне в Китай от края на 2018 г. и изглежда, че китайските компании залагат на най-широкия възможен знаменател, което подсилва продажбите им. От друга страна, американските гиганти Amazon и Google акцентира върху подобряване на техните екосистеми и добавяне на нови компоненти като екрани и камери в техните продукти.