Миналата седмица ви представихме LG 25UM58 - ултраширок гейминг монитор с IPS панел, част от серията от 3 ултрашироки монитори, които LG ни изпратиха за тест. Днес ще ви разкажа по-подробно за 29-инчовата вариация и по-точно за разликата, която по-големият вертикал (да, това се оказа по-важно от диагонала в моя случай) на екрана предостави за самата мен като потребител. Ако пък сте заинтересовани от 34-инчовия вариант, то следващата седмица ще научите малко повече за него в декемврийския брой на списание HiComm.

Повече за чисто техническите спецификации на дисплея можете да прочете в ревюто на по-малкия му брат 25UM58. Както вече споменах, ще се съсредоточа основно върху потребителското изживяване от използването на 29UM58 и малките разлики, които има между него и другите му две версии.

 

 

 

Златната среда

Като дизайн LG 29UM58 не се различава особено от 25-инчовата си версия освен с по-големите размери. За съжаление стойката отново е статична и предоставя възможност само за регулация на ъгъла, не и на височината.

Отново както при 25UM58 не ми се наложи да калибрирам цветовото представяне на дисплея, но фабрично настроената яркост ми дойде малко в повече и я намалих. След включването и тази малка персонализация забелязах първата и може би най-важна разлика между трите монитора - представянето на оптималната резолюция от 2560х1080, гъстотата на пикселите на IPS матрицата и съотношението 21:9.

Както вече разбрахте, големината на 25UM58 не беше по моя вкус, но 29-инчовият му събрат от своя страна изглежда перфектно в това отношение. Работното поле е достатъчно високо за моите капризи, а ширината на панела го прави страхотен за мултитаскинг. Резолюцията, която е една и съща и за трите монитора, изглежда най-добре тук. Изображенията имат същата рязкост както при 25-инчовия вариант и цветовете са със същата висока наситеност.

Както и да го погледнем, LG 29UM58 представлява перфектният баланс между функционалност, предоставена от IPS матрицата, и потребителско изживяване, за което е отговорно наистина широкото работно поле. На практика той е с големината на два стандартни 24-инчови монитора със съотношение 16:9. Като вземем всичко това под внимание, е наистина жалко, че свързаността му се ограничава до два HDMI порта и вероятно ще ви се наложи да ползвате допълнителен адаптор при свързване.

 

Мултитаскинг майстор

Да си дойдем на думата и в случая - удобството. LG 29UM58 е създаден за хората, ценящи мултитаскинга. Какво се побира? Можете да наредите цели три Microsoft Office документа на него или пък работните файлове на две PowerPoint презентации. И в двата случая имате оптимално работно поле за всеки отделен прозорец.

Както при 25-инчовия си събрат, Adobe Premiere изглежда просто великолепно на широкия екран и е наистина удобно да работите на програмата в подобен широк изглед на интерфейса й. Отново ще спомена и Excel просто защото искрено се забавлявах с широкия изглед на всяка таблица. Подхождайки малко инфантилно към това, се възползвах от програмата за релаксация, превръщайки таблицата в платно за едричък пиксел арт (или да го наречем Excel арт?).

Друг огромен плюс на ултраширокия екран се оказа преглеждането на сайтове като Flickr и Pintrest, чийто интерфейс се разгръща по особено удобен начин върху целия екран. За съжаление не всички уебсайтове имат такива възможности за мащабиране и по-често ще попадате на гигантически празни пространства. Рисковете на нестандартната резолюция.

Накрая ще спомена софтуера на LG за разделяне на екрана на части. На 29UM58 успях да се възползвам от любимия ми вариант с разделяне на дисплея на четири малки части. Възможностите са богати и през софтуера ще избегнете досадното нагласяване на отделните документи, за да избегнете припокриване. Мониторът прави това самичък и само трябва да изтеглите отделните програми в предпочитаното от вас прозорче.

 

 

 

Да си поговорим за забавление

Цветовата прецизност и широкият екран отново не разочароваха по отношение на кино изживяване. Както споменах и в ревюто на 25UM58, истинско удоволствие е да гледате филми на него.

По отношение на игрите отново имаме известни разминавания заради нестандартната резолюция и липсата й на поддръжка при всички заглавия на пазара. Понеже бях забравила този мъничък факт при смяната от моя монитор към LG 29UM58, имах интересен момент с American McGee’s Alice: The Madness Returns. Оставих ретро гейминга настрана и пуснах верния The Witcher 3. И тук 29UM58 успя наистина да ме грабне. Да, играта изглежда уникално, това е ясно. Мониторът направи нещо повече от просто да й придаде още по-привлекателна опаковка. След като изиграх експанжъна Blood and Wine, реално отварях Вещера само при тестове като този. След 372 часа в света на играта е логично, че съм й се понаситила. Е, толкова ми допадна как изглежда 29UM58, че се впуснах в бясно модване (основно ришейд) и в момента с удоволствие минавам цялата история на ново в New Game+ и на LG 29UM58.

Кинематографският изглед, който мониторът предоставя, наистина го прави перфектен за ролеви игри или заглавия с перспектива от трето лице. Освен The Witcher 3 тествах теорията си още с Dragon Age: Inquisition и The Division. Не бях разочарована и в тези случаи. За други игрови жанрове ми се ще да кажа същото, но не при всеки се получи. Наистина зависи с какво сте свикнали самите вие. Аз още се адаптирам към ултраширокия изглед и вече изключих няколко жанра от подходящи за съотношението на дисплея.

Въпреки наличието на технологиите Black Stabilizer и Dynamic Action Sync, които са доста полезни по време на игра, при шутърите от първо лице намерих широкото поле за разсейващо (тествано с Overwatch и Battlefield 1). Впечатлението се запази и при игра на изометричен hack-n-slash (Torchlight II) в тази резолюция, но и при популярни куест/пъзел заглавия като Portal и The Talos Principle. Отново това е лично мнение.

 

 

От друга страна - платформърите изглеждат страхотно. Ori and the Blind Forest например се разгърна по напълно нов начин пред очите ми. Играта винаги е била след безспорните гейминг красавци, но на IPS матрицата и широкия екран на 29UM58 тя изглежда наистина зашеметяваща. Репродукцията на цветовете е, меко казано, великолепна при Ori.

И стигам до най-голямата изненада за мен - Civilization VI. Очаквах да изпитам същото както при Torchlight II заради позиционирането на камерата, но нямаше нищо такова. Потребителският интерфейс на Civ VI е изключително удобен за ползване при съотношението 21:6, а широкото поле на изглед предоставя богати възможности по време на игра по отношение на контрол върху единиците и изключително удобсто при преценка на подредбата на отделните елементи от града.

LG 29UM58 определено е по-добър за гейминг от 25-инчовия си вариант. Разбира се, има някои несъответствия, предизвикани от нестандартната резолюция, но вероятно мога да ги преживея, след като свикна напълно с него. На този етап знам какво ми е приятно да играя на него и какво не. Както и че както при предходните монитори на LG, които съм тествала, предварително настроените цветови гейминг профили са ненужни. Ако желаете да персонализирате гейминг изживяването си при определени игри, по-добре настройте сами такива профили и ги запазете. Потребителският интерфейс на монитора е лесен и приятен за ползване благодарение на удобното джойстикче под долната рамка на монитора.

 

 

Като за финал

LG 29UM58 е страхотен IPS монитор на достъпна цена. Бих го препоръчала основно за работа. Мултитаскинг възможностите му са наистина на ниво. Бих казала, че е и страхотен за гледане на филми. Гейминг изживяването, което предоставя, вече е въпрос на личен вкус. За мен този монитор предоставя възможност да видя любимата си игра по един по-различен начин. Но пък за сметка на това ме ограничава от други жанрове заради дискомфорта, който получавам при ползването му.

Ако си търсите ултраширок монитор със страхотна цветова прецизност и стабилно универсално представяне, LG 29UM58 е добър избор. Ако обаче сте решили да сменяте стандартния си монитор с ултраширок дисплей, първо го изпробвайте лично, за да видите дали този тип визуализация е за вас.