Нов образец от екстремни форми на живот бе открит на дълбочина около 2500 метра. Те са открити в хидротермални източници в Тихия океан близо до Нова Зеландия, съобщава ScientificBlogging.

Новият вид бактерии, наречени Nautilia profundicola, са способни да обитават буквално кипяща вода при много високо налягане. Те могат да бъдат открити в дълбоководни източници на гореща вода заедно с известните ни вече червеи Pompeii. Pompeii за момента са най-топлолюбивите открити същества. Ако топлината е под 80 градуса по Целзий, те напускат това място.

Nautilia profundicola е еднакво издръжлива както към високата температура, така и към високото налягане на водата на дълбочина 2,5 километра.

Според учените, всички представители на фауната на нашата планета притежават гена RGY. Биолозите смятат, че именно той придава на организма издръжливостта към топлина. Освен това с негова помощ се осъществяват част от жизнено-необходимите химически реакции.

По-сложните форми на живот използват за съществуването си или слънчева светлина и фотосинтеза, или кислород. Нито едно от двете не съществува при такава дълбочина, поради което микроорганизмите търсят техни заместители топлина, сяра и водород. Интересното е, че именно тези компоненти са преобладавали на нашата планета преди 3,5 4 милиарда години, когато са започнали да се зараждат първите признаци на живота, пише Български фактор.