Изследване на Научния институт „Вайзман” в Израел разкрива, че женските сълзи отблъскват мъжете. Миризмата им буквално понижава сексуалната възбуда. В тестовете се оценяват реакциите на 24 господа в различни ситуации. За целта учените използват два дразнителя – тампони, напоени със сълзите на две жени, и тампони, напоени със солена вода от лицата на същите дами. Участниците в изследването твърдят, че не откриват разлика в миризмата им, но резултатите от експеримента сочат друго.

Реакциите на двете дузини господа се оценяват с тампон със сълзи, прикрепен под носовете им, с тампон със солена вода или без тампон. При тези условия те трябва да оценяват сексуалната привлекателност на снимки на жени, да гледат тъжни филми и да гледат еротични филми в скенер. В първия случай учените оценяват отговорите на мъжете – оказва се, че когато душат сълзи, намират дамите като цяло за по-непривлекателни. Във втория случай се измерва количеството тестостерон в слюнката на господата – то е занижено при онези с тампон със сълзи под носа. В третия случай чрез скенера се наблюдават зоните, отговарящи за сексуалната възбуда в мозъка. Тогава участниците, при които е поставен памук със сълзи, показват понижена активност в тези зони.

Според Ноам Собел, ръководителя на изследването, сълзите са „дума, която означава „не” в езика на химическата комуникация.” Това е първото подобно откритие, което твърди, че сълзите са химически сигнал между хората.