Международен екип от учени откри във водите на море Рос край Антарктида гигантски представители на няколко вида океанска фауна, съобщава АП.

Изследователите са открили гигантски морски паяци, медузи с 4-метрови пипала, а така също и морски звезди с диаметър 60 сантиметра.
Освен това участниците в експедицията съобщават, че са наблюдавали на дъното на океана цели полета, заселени с морски лилии.

По време на 50-дневната изследователска експедиция учените са събрали над 30 000 образци, стотици от които може да се окажат представители на нови видове, коментира новозеландският морски специалист Дон Робъртсът, цитиран от Индипендънт.

Според биолозите гигантските размери на някои представители на океанската фауна може би са свързани с ниските температури, липсата на хищници, високото съдържание на кислород във водата а така също и с голямата продължителност на живота им.

Експедицията в море Рос, в която участваха 26 учени и 18 членове на екипажи, се проведе в рамките на програмата Международна полярна година, която е насочена към по-подробното изследване на земите и водите около Антарктида и наблюдение на ефекта от климатичните промени в региона.
В нея участват повече от 60 държави, като са планирани поне 10 експедиции. Това е първата мащабна изследователска операция в този район, отбелязва агенцията.