Учените от Международния институт за изследване на видовете в Аризона подбра 10 основни видове живи същества, открити през 2009 г. В класацията попадат седем животни, две растения и една гъба. Сред растенията е хищникът Nepenthes attenboroughii, който улавя насекоми във фуниеобразен израстък, голям колкото топка за ръгби. До него се нареждат още и ядливият мадагаскарския картоф Dioscorea orangeana, гъбата Phallus drewesii (на първата снимка), морските червеи Swima bombiviridis (снимка 2), които при опасност изпускат светещи в тъмното снаряди, насекомите Aiteng ater, рибата-жаба Histiophryne psychedelic (снимка 3) и най-големият паяк от плетящите паяжина Nephila komaci (снимка 4). В класацията са включени още рибата-вампир Danionella Dracula (снимка 5), чийто зъби приличат на тези на бозайник, електрическата риба Gymnotus omarorum и хищната дълбоководна гъба Chondrocladia (Meliiderma) turbiformis.

Освен подбора на най-важните открития на организми през 2009 г., учените пресметнали и общия брой на новооткритите видове. Той е 18 225 животни, растения, гъби, водорасли и микроорганизми - всички съществуващи на планетата ни към момента. Освен това за същия период са намерени и 2140 изкопаеми видове живи същества от миналото.