Изследователи от САЩ и Европа са открили в метеорит молекули, които влизат в състава на ДНК и РНК на живите организми, и имат извънземен произход, съобщи Лента.ру.

Подробности за разработката ще бъдат публикувани в списание "Earth and Planetary Science Letters". Учените са изследвали химическия състав на метеорита Мърчисън, паднал в Австралия през 1969 г. до гр. Мърчисън.

Те са открили, че в него, наред с останалото, се съдържат урацил и ксантин, играли ролята на предшественици при синтеза на молекулите на нуклеиновите киселини - ДНК и РНК, носители на генетичния материал.

Изследователите са проверили произхода на тези молекули с ключова роля за образуването на живота. За целта с помощта на радиовъглероден анализ те установили съотношението на изотопите на едни или други елементи.

В дадения случай учените са определили наличието на тежкия изотоп на въглерода 13C, който се образува извън пределите на Земята. Те са установили, че урацилът и ксантинът от Мърчисън съдържат 44,5 и съответно 37,7 процента тежък въглерод.

Получените резултати показват, че урацилът и ксантинът, открити в метеорита, не са се образували на нашата планета. Ръководителката на изследването Зита Мартинс от лондонския Импириъл колидж твърди, че разработката може да има огромно значение за разбирането на процеса на зараждане и на еволюцията на живота на Земята.

Според някои специалисти в метеорита Мърчисън са били открити и вкаменени останки на примитивни микроорганизми. Други изследователи обаче припомнят, че органични молекули са били намирани и на други метеорити, но те, според тях, са попаднали на космическите пришълци, едва след като са долетели на Земята, допълва Актуално.