Изследователи намериха втори генетичен рисков фактор за оплешивяването. Две групи, работещи независимо една от друга, откриха вариации на хромозома, които са свързани с модела на мъжкото оплешивяване - най-често срещаната причина за загуба на коса при мъжете, и основата на индустрия за милиони долари отдадена на защита, подхранване и трансплантация на коса.

Трето изследване пък разкрива, нов вид стволова клетка във фоликулите на космите на мишки, която поражда поникването на косми, като се трансплантира на гризачи без козина.

Според изследователския екип воден от Тим Спектър от Кралския колеж в Лондон, откриването на генетичните връзки ще доведе до генна терапия на плешивостта.

И трите изследвания бяха публикувани в изданието Nature Genetics на 12 октомври.

Генетични тестове, ще помогнат да се идентифицират хора със склонност към оплешивяване, като им предостави предимството на ранно лечение.

Независимо от името си, моделът на мъжката плешивост, който е силно наследствен, засяга и жени и мъже - 40% от възрастните хора общо.

Още по-важното е, че генетичните разкрития ще се използват отвъд обикновената грижа за косата. Хората с модела на мъжкото оплешивяване са по-склонни към сърдечни проблеми, инсулинова устойчивост и други медицински смущения. Учените все още не са разкрили връзката, но "много вероятно е да има генетична зависимост", казва Аксел Хилмър, ръководител на един от екипите идентифицирали рисковият хромозомен фактор.