Учени от Масачузетския университет са създали най-малките и най-микроскопични до момента роботи. Целта на малките устройства с големина на човешка клетка е да съществуват в тялото и да оцеляват в неговата среда, да могат да извличат и съхраняват данни и да изпълняват конкретни команди. Идеята е в дългосрочен план те да могат да откриват вредните и лоши клетки в тялото и дори да улавят развиващи се в него заболявания и туморни образувания.

Майкъл Страно, който е част от разработката, казва, че иска да се постигне метод за вграждане на електронни схеми в колоидни частици – частици, които виреят във всякакви среди и пътуват по начин, по който други материали не могат. Тук фокусът пада повече върху способността на тези устройства да се самозахранват и да имат добро съхранение на памет, а не толкова върху подвижността им. Всяко малко ботче ще има малки ретрорефлектори, с помощта на които ще може да се открива в тялото, след като веднъж е пуснато в него. Тестването им, разбира се, е все още само в клинични условия.