Пандемията продължава да е част от ежедневието ни и учените търсят всевъзможни начини за превенция и ранно диагностициране на болестта, за да могат най-накрая да намалят интензитета ѝ на разпространение. Ново предложение идва от японски учени, които са разработили предпазна маска, която разполага със специален филтър. При неговото отстраняване той трябва да бъде напръскан със специален разтвор, извлечен от щраусови яйца. Оказва се, че щраусите имат свръхсилна имунна система и съответният екстракт би послужил като един вид тест за антитела, без това да наранява в действителност самите птици. Вече обработеният филтър се осветява с черна светлина и ако той грейне, това означава, че човекът, който е носил маската, е заразен.

Учените се опитват да разработят и вариант, който все пак пропуска въпросното осветяване. Водещият изследовател в японския екип Ясухиро Цукамото за съжаление е имал възможността да потвърди ефективността на маските: носената от него е сигнализирала за положителен резултат, който е бил потвърден след това с PCR тест.
Истината е, че това не е първият опит на изследователи да открият маска, която идентифицира болестта - екипи от Масачузетския технологичен институт и Харвард също са проектирали сензори, които могат да бъдат вградени в маски и да откриват COVID. Според тяхното проучване маските напълно могат да заместят стандартните тестове.

Снимки: Kyoto Prefectural University / Unsplash