Учени от Индийския институт по технологиите в Хайдарабад разработиха много простичък метод за подобряване характеристиките на големите литиево-йонни батерии (вероятно нещо подобно на тази технология). Както е известно, въглеродни аноди не се използват в акумулаторите заради това, че не са способни да поддържат необходимата плътност на тока. В търсене на нови материали изследователите от института са проучили следите от сажди, оставени на плоска повърхност след изгаряне на обикновена восъчна свещ.

 

В резултат на проведения анализ е било открито, че въглеродните частици с размери от порядъка на 30-40 нанометра образуват на повърхността фрактална, свързана структура, като участъкът, който се е намирал непосредствено над пламъка, е бил с най-малко съдържание на примеси. За да могат да проверят дали този въглерод може да се използва в качеството на анод за батерии, учените са направили серия от тестове. Последните са дали резултат – батериите след 10 цикъла на зареждане и разреждане са изработили с 30 до 91% повече ток от тези със стандартен анод. Тестовата батерия е показала стабилен капацитет от около 170 mAh дори след хиляди цикли на зареждане. Учените са убедени, че фракталната структура на въглеродните наночастици в саждите от свещ е напълно приложима за създаването на материал за анодите на акумулаторите в електрическите автомобили.