Като че ли Apple имаше сравнително тиха 2013 година, изключвайки появата на по евтин iPhone (5c), за първи път в историята на компанията. Въпреки това, тази година трябва да се окаже различна, както ни увери преди време и главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук, казвайки, че "има големи планове за 2014 година“.
Нови продуктови категории...
През 2013 г., Кук публично намекна за плановете на Apple да представи нови продуктови категории. „Виждаме големи възможности пред нас, особено като се има предвид дългосрочните перспективи на пазара на смартфони и таблети, силата на нашата невероятна екосистема, която ние планираме да продължим да надграждаме с нови услуги, нашите планове за разширена дистрибуция и потенциал за нови вълнуващи продуктови категории“.
Кук сподели пред журналисти и, че „екипите на компанията работят усилено върху невероятен нов хардуер, софтуер и услуги, и че нямат търпение да ги представят на потребителите през 2014 година.“
За да освежите паметта си, Тим Кук пое поста главен изпълнителен директор от покойния Стив Джобс, през август 2011 година.
Продуктовите актуализации на Apple, откакто Тим Кук пое „юздите“, до голяма степен са рутинни. Съществуващите устройства на компанията са по-бързи, по-тънки и по-леки, но не сме видели нищо "ново“ от Купертино. Да, освеженият Mac Pro представлява най-драматичната актуализация на Apple, откакто Кук е начело, но това едва ли е нова категория или устройство.
Все пак Кук се доказа, че може да управлява компанията ефективно и да разширява продажбите й но големият въпрос тук е, дали той може да доведе Apple до създаване на изцяло нов продукт, който отново да създаде цяла нова индустрия (подобно на появата на iPhone и iPAD). Иновацията отнема време и както е казал народа, всеки ден не е Великден, затова ние можем да бъдем по-умерени в очакванията си и да се надяваме, че през 2014г., ще станем свидетели на поне една малка революция.
iWatch…
От Apple определено са се заели сериозно с разработката на ново поколение умен часовник и за това свидетелстват не едно и две стъпки на компанията през 2013г. Бе привлечен Бен Шафър, известен още като бащата на Nike Fuelband, за да помогне и той в разработката на iWatch. В края на октомври Тим Кук потвърди за съществуването на iWatch и каза, че нито един от конкурентите й не е достигнал до достатъчно добър продукт, затова от Apple се опитват да създадат нещо наистина революционно.
Най-големият конкурент на Apple, Samsung побърза да изпревари всички и пусна умния часовник Galaxy Gear през 2013г., но устройството остана ограниченото само за потребители, които притежават фаблета Galaxy Note 3. Междувременно и Google разработват умен часовник, който дори е в последна фаза на разработка, но в крайна сметка Apple са се доказали, като компания, която не копира, а създава, и едва ли ще пусне продукт, който да е готов поради конкурентния натиск.
Бившият директор на промишления дизайн в Apple, Робърт Брънер, заяви в скорошно интервю пред The Next Web, че той е "сигурен", че от Apple ще се окажат прави за концепцията на умния часовник. Според него, „Apple може лесно да продаде милиони бройки от iWatch с обичайния си добре изпълнен дизайн и тясна интеграция с iPhone. А от там, истинският потенциал на продукта ще се появи като екосистема от приложения, развиваща се около него.“
На конференцията на All Things D миналата година, Кук посочи към китката като по-добро място за носене устройство, спрямо интелигентните очила, разработвани от други компании. Ясно си личи, че китката е новата мишена за технологичните инженери на Apple.
По-големи iPhone-и...
Разликата между 4‘‘-инчовия екран на iPhone 5s и 7,9‘‘-инчовя на iPAD Mini е твърде голяма. Поне според днешните стандарти. Основното оплакване от доста потребители днес е, че екранът на iPhone е твърде малък и не предоставя това удобство при браузване и гледане на видео, както го правят конкурентните Android смартфони с 4,7‘‘ и 5‘‘-инча екрани.
Apple „се съгласи“ да предостави модел в ниския (или по скоро средния) ценови клас, с iPhone 5C, но създаването на смартфон с по-голям екран ще окаже натиск върху традиционния iPhone и огромната екосистема от приложения съвместими със смартфона. А не бива да забравяме и че за разлика от Android, фрагментация при iOS не съществува, именно защото до сега всички поколения на смартфона на Apple са с еднакви екрани и характеристики (без 5s).
В доклад на Bloomberg, от ноември 2013г., се казва, че в Apple разработват два модела на iPhone, с 4.7‘‘ и 5.5‘‘ инчови извити екрани, които ще се появят през втората половина на следващата година. А съвсем наскоро от Display Search, казаха, че iPhone 6 ще има 5,5‘‘-инчов LTPS (поликристален силиций) LCD дисплей с резолюция от 1920x1080 пиксела. Но информацията естествено не бе официално потвърдена.
През 2014г. Apple трябва да намери решение и за iOS разработчиците, за да успеят да модернизират техните приложения за новите резолюции и то доста преди официалното излизане на новите модели.
Статията продължава на втора страница...
iPad Pro…
Този април iPAD ще навърши четири години. Време, за което таблетът на Apple, представен за първи път от Стив Джобс, промени коренно света и създаде една цяла нова индустрия. Днес никой не се съмнява в предимствата на таблетите и дори най-големите критици на тези устройства (като Microsoft), бяха принудени да навлязат на този пазар.
За тези 4 години 10’‘-инчовият форм фактор „остаря“ и днес виждаме таблети от 7‘‘ до 20‘‘-инча и поради желанията на потребителите, Apple също пусна 7,9‘‘-инчовия iPad Mini, а неназовани източници споделиха пред Digitimes, че можем да видим и 12.9‘‘-инчов таблет от Apple още през третото тримесечие на 2014 година.
Интересно бе именуването на последния iPAD, който вместо да бъде наречен iPAD 5 или отново New iPAD, то Apple реши да добави обозначението "Air", което е присъщо повече за серията от лаптопи на компанията. Това веднага ни навежда на мисълта, че ако се следва тази подредба, то Pro модел никак не е изключен.
И въпреки, че в момента IPAD Air е най-бързият таблет на пазара, предлагащ уникален екран и 64-битов процесор, то една по-голяма версия ще предостави и по-голямо поле за креативна работа и професионални задачи. А един от най-новите слухове е, че Apple ще създаде 12.9‘‘-инчов iPAD, който ще действа като хибрид между лаптоп и таблет, заставайки точно преди ултра тънкият Macbook Air.
Apple TV…
Въпреки, че съм скептичен за появяването на Apple TV през 2014 г., компанията може и да ни изненада с този продукт, за който се говори от няколко години. Всъщност през 2013г., почти не чухме нищо за този проект, което ни навежда на мисълта, че в момента усилията на компанията не са съсредоточени там.
В технологичните среди естествено се носят, какви ли не слухове като това, че в Азия са били видени прототипи на Apple TV. Това все още не дава отговор на въпроса дали Apple се готви да пуснат продукта си, или просто го тестват за неопределено време. Но в същото време конкуренцията в лицето на Google обяви, че тази пролет ще покаже своят проект за интерактивна телевизия, така нареченото Nexus TV.
А корейците от LG дори вече са готови с новото си поколение телевизор, екипиран с революционната WebOS.
Иновациите в телевизорите могат да ни върнат в хола за известно време, но компютрите, смартфоните и таблетите промениха коренно начина, по който гледаме видео, играем игри, слушаме музика и т.н. Затова се надяваме, когато Apple реши да пусне телевизор (било то и през 2014 г.), да бъдем приятно изненадани от това.
Изненади...
Apple е компания с огромен финансов ресурс, а през 2013г., тя стана и №1 в класацията на InterBrand, за най-скъпа марка в света, с $ 98,316 милиарда долара пазарна капитализация, измествайки Coca-Cola, която заемаше първото място цели 13 години!
Със стъпването си на Китайския пазар, благодарение на China Mobile, Apple има уникалния шанс да умножи продажбите си до невиждани висоти, осигурявайки си още по-голям финансов ресурс за разработка на нови устройства!
Хората в Apple имат дух, креативно мислене и визия за бъдещето т.е. те имат правилната комбинация за създаване на уникални продукти променящи света, буквално. Да им пожелаем успех и да се надяваме, че 2014г. ще е по „плодородна“ за Apple.