Батерийният пакет VarEVolt, разработен за електрически хиперавтомобили от базираната в Обединеното кралство RML Group, вече е готов за масово производство и внедряване, след като компанията-майка получи одобрение за съответствие на продукцията (CoP). То удостоверява, че батерията отговаря на Правило 100 на Иковомическата комисия на ООН за Европа - основно изискване за компонентите, използвани в електрическите превозни средства.

С преминаването на света към електрифицирани форми на транспорт, при хиперавтомобилите от по-висок клас също се наблюдава промяна в технологиите. Двигателите с вътрешно горене постепенно отстъпват място на магнитните двигатели, които могат да ускорят автомобила от 0 до 100 км за няколко секунди.

За да се постигне същият светкавичен ефект при електрическото задвижване, е необходим акумулаторен пакет, който може да осигури голяма мощност, когато е необходимо. Това обаче значително намалява пробега на автомобила. Базираната в Обединеното кралство RML Group е отговорила на тези нужди на производителите на хиперавтомобили с батерията VarEVolt, най-енергийно ефективната налична днес опция, и я внедрява в хибридни хиперавтомобили.

Батерийният пакет VarEVolt на RML е захранващият пакет с най-висока плътност в света в автомобилния сектор днес. С капацитет от 6 kW мощност на килограм, акумулаторният пакет може да изхвърли цялата си енергия много бързо, за да генерира изключителна мощност, когато е необходимо. Компанията го е използвала в хибридния хиперавтомобил Czinger C21, който може да изхвърли 4,5 kWh енергия само за 40 секунди.

Не по-малко интересно е, че акумулаторната батерия може да се зарежда също толкова бързо. Компанията твърди, че скоростта на зареждане/разреждане е 200C, при което акумулаторният пакет се връща към пълна мощност само за 0,3 минути или 18 секунди. За сравнение, Porsche Taycan има показател C от пет, което означава, че за пълното зареждане на батерията са необходими 12 минути.

Стремежът на RML към акумулаторен пакет с по-добри характеристики идва от борбата им да намерят подходящ доставчик за своите изисквания. Вътрешният дизайнерски екип, който в миналото е работил по двигатели с вътрешно горене, работи по интеграцията на батерията и системата, за да гарантира, че техният акумулаторен пакет ще се справи, когато това е най-важно.

ИML вече може да доставя VarEVolt като батерия на производителите на оригинално оборудване и на производителите на електрически превозни средства. Това е основно изискване за безопасност на компонентите на електромобилите съгласно нормативната уредба и проверява процесите в системата за управление на качеството на производителя, за да се определи дали продуктът ще отговаря на необходимия стандарт.

Тъй като VarEVolt използва модулен дизайн, той е и мащабируем. Той може да се използва според нуждите, за да отговори на приложенията за мощност или скорост. Компанията също така желае да работи с производителите на стари хиперавтомобили и да създаде нов комплект за преобразуване, който може драстично да подобри техните характеристики.

Снимка: Unsplash/RML Group

Виж още: След дългото чакане ето го първия сериен е-мотор на Honda