С всеки изминал ден разследването по фаталната злополука с Tesla Model X на американска магистрала разкрива все повече детайли около причината за катастрофата. В ново изявление Tesla разкри, че системата с автономни функции, Autopilot, е била активна. Някои медии посочват, че жертвата е инжинерът от Apple Уолтър Хуанг, но Tesla държи на думата си, че ще запази мълчание за своя клиент и не потвърждава тази информация.

Освен, че Autopilot е бил активен, Tesla споделя още няколко детайла, които логовете на автомобила са показали. Бил е активен адаптивният круиз контрол, а позволената дистанция е била зададена на минималната възможна стойност. Преди катастрофата водачът е получил няколко звукови и визуални сигнала, а 6 секунди преди самия сблъсък ръцете му не са били на волана. Шофьорът е имал 5 секунди и 150 метра с идеална видимост, за да предотврати сблъсъка, но той не е предприел никакво действие. Компанията обаче не споделя повече за това какво действие е предприела автономната система.

Показания на брата на жертвата пред медиите сочат, че Хуанг се е оплаквал, че автомобилът се е насочвал сам точно към това заграждение. Жертвата дори е докладвала за проблема в представителството на Tesla, но от там не са успели да проявят проблем в колата.

Tesla не пропусна да спомене, че автономните функции в колите на компанията са намалили произшествията с 40%. Освен това, докато има средно по един фатален инцидент на всеки 86 млн. мили при всички автомобилни марки взети заедно, при колите на Tesla има по един смъртен случай на всеки 320 млн. мили. Това означава, че ако карате Tesla, то за вас има 3.7 пъти по-малка вероятност да сте замесени във фатална катастрофа. Тъй като има по 1.25 млн. смъртни случая на пътя в световен мащаб годишно, това означава, че ако всички коли бяха толкова сигурни, колкото тези на Tesla, то 900 000 живота щяха да бъдат спасени.

Статистиките показват добри цифри, но имайте предвид, че това не е първият случай на катастрофа с автомобил с автономни функции. Все още се разследва случаят, в който Tesla Model S се вряза в пожарникарски камион, спрял в аварийната лента на магистрала. Историята помни още един фатален случай с Model S във Флорида през миналата година. Като добавим и злополуката с автономно Volvo на Uber, въпросите за тестовете на тези технологии стават все повече. Достатъчно надеждни ли са те и достатъчно внимателно ли се проверяват функционалностите в различни условия?