Nissan изненада собствениците на своя електрически модел Leaf с признанието, че батериите в колата могат да издържат цели 22 години, което е с 10 - 12 години повече от средния живот на самата кола.
Nissan стигна до това заключение, анализирайки данни от 400-те хиляди Leaf коли, продадени в Европа от 2011 г. Новината обаче поставя нов проблем пред компанията, която ще трябва да търси решение за батериите след края на живота на колите.
Nissan вече обмисля различни решения по въпроса. Едно от тях е разширяването на вече съществуващото съоръжение на стадиона на "Аякс" в Амстердам, където вече работят 148 такива батерии. Освен това Nissan предлага слънчеви панели, както и търси начини да съхранява електрическа енергия от преносната мрежа в батериите на колите за по-късно използване. Миналата година японците дори показаха модерно улично осветление, захранвано от използвани батерии на Nissan Leaf.
Виж още: Софтуерът на Tesla е на светлинни години пред конкурентите, че чак е плашещо (ВИДЕО)
През 2018 г. Nissan въведе програма за замяна на стари батерии, а също и продаде своето подразделение, което ги произвеждаше, след като му търсеше купувач години наред.
Nissan удари дъното след ареста на бившия си шеф Карлос Гон и в момента компанията търси начини да се разграничи от негативната си репутация, включително и като намери иновативно приложение на излишните си батерии.