Toyota демонстрира своята визия за бъдеще без вредни емисии с втората версия на своя тежкотоварен камион, задвижван с водородно гориво. Тя наследява оригинала, който е в експлоатация от април 2017 г. като експериментална машина на пристанищата в Лос Анжелос и Лонг Бийч.
Новият вариант се отличава с кабината, в която вече има и легло, както и с по-големия си пробег.
Инженерите на Toyota са увеличи пробега с едно зареждане от 322 на 483 км, но не са променяли характеристиките на силовия агрегат. Камионът се дадввижва от два електромотора (същите като при седана Mirai), чиято съвкупна мощност надхвърля 670 к.с. и 1794 Нм. Батериите са с капацитет 12 кВт/ч.
Инженерите на Toyota са измислили как да поберат резервоарите в рамките на съществуващото междуосие, без да се налага то да бъде увеличавано.
Японците смятат, че благодарение на внесените промени от Project Portal 2.0 вече има икономически смисъл. За серийно производство обаче все още било рано да се говори.
Проблемът в случая е, че на този етап липсва масово изградена инфраструктура за зареждане на горивни клетки. Toyota работи съвместно заедно с други автомобилни производители с цел създаване на повече станции за зареждане. Когато излезе на пътя, Toyota Project Portal 2.0 ще се конкурира с Tesla Semi.