Ако BMW иска да се превърне в лидер на новия пазар на мобилни авто услуги, немският концерн трябва да навлезе по-сериозно в някои големи пазари – и той прави точно това. Компанията планира да стартира услуга за споделено пътуване в Китай през декември, с което ще стане първият чужд автопроизводител с такъв лиценз в страната.
Daimler обяви план за подобна инициатива с китайската компания Geely, която е собственик на Volvo, през октомври, но BMW може да я изпревари. Поне на първо време услугата няма да е много голяма. Лицензът на BMW се отнася за югозападния град Чънду, който е с население около 14 милиона души, но това все пак оставя компанията с минимален дял от потенциалните клиенти.
Все пак това е начало и може да позволи на BMW да се настани в други градове. На практика всеки успех на BMW в Китай автоматично ще засили усилията ѝ по цял свят както финансово, така и като опит.