Базираната в Стокхолм компания Candela  е лидер при производството на електрически лодки, които се носят по повърхността на водата. По този начин те консумират значително по-малко енергия, а най-новото попълнение в редиците е електрическият Candela P-8 Voyager. Проектиран да замени традиционните водни таксита и търговски пътнически плавателни съдове, които традиционно разчитат на двигатели с вътрешно горене за захранване, P-8 Voyager се подготвя да въведе смело ново бъдеще на морския транспорт.

Представена в Salone Nautico във Венеция, P-8 Voyager е базирана на същата основа като добре продаваната електрическа скоростна лодка C-8 на Candela.

Тя разчита на подобна система на подводни криле, използвана в другите електрически лодки на Candela, които над 50 инженери на компанията са проектирали, като разчитат на опит от дронове, аерокосмическа и софтуерна индустрия. Бордовият контролер на полета автоматично променя ъгъла на сцепление, когато лодката достигне 16 възела, което ѝ позволява да се издигне и да лети над вълните.

Освен това бордовият контролер разчита на широк спектър от сензори за измерване на височината на вълната и осигуряване на плавно движение дори при неблагоприятни условия. Системата може да се справи с вълнение от 4 до 5 бала (120 - 150 см) благодарение на голямата си височина и бързите настройки за наклон и височина, които се правят 100 пъти в секунда.

Системата е идеална и за райони, които са чувствителни към шумните лодки, като Венеция, тъй като подводните криле оставят почти нулев шум. Според Candela следата, оставена от подводните криле, не е по-голяма от тази на известните гондоли във Венеция.

Важно за собствениците и операторите на търговски кораби - P-8 Voyager е проектирана така, че да не изисква поддръжка, колкото е възможно.

Това е така, защото лодката използва двигателя Candela C-POD, който е специално разработен за плавателния съд на компанията. Чифт потопени двигатели осигуряват 50 kW мощност и директно задвижват витлата, въртящи се в противоположна посока, без нужда от трансмисия между тях. Това означава дейност без шум, без масло, без охлаждаща течност - и на практика няма нужда от поддръжка.

От Candela твърдят, че задвижващият блок C-POD може да работи 3000 часа без обслужване (в сравнение с много извънбордови двигатели с двигатели с вътрешно горене, които изискват интервали за поддръжка от 100 часа). Силно намаленият график за поддръжка е идеален за оператори на отдалечени места, където е трудно да се намерят техници.

Когато лодката е акостирала, подводните криле се прибират във вдлъбнатина на корпуса над водната линия, за да предотвратят натрупвания от морска флора. P-8 Voyager също е напълно свързана онлайн и може да се възползва от актуализациите по въздуха (OTA ъпдейти), което позволява на 24/7 отдела за обслужване на Candela да извършва дистанционно отстраняване на неизправности.

Candela P-8 Voyager пътува с 20 възела и достига максимална скорост от 30 възела. 8.5-метровата лодка предлага място за шестима пътници в допълнение към екипажа.

Снимка: Candela

Виж ощеЕлектрическият DeLorean наистина идва от бъдещето