DeLorean Motor Company официално разкри предстоящия си DeLorean EV, изцяло нов поглед върху класическия спортен автомобил от неръждаема стомана от 80-те години на миналия век, който стана известен от филмовата трилогия „Завръщане в бъдещето“ и за първи път бе загатнат през февруари. Новият изцяло електрически DMC възражда концепцията за седан Medusa, която първоначалната DeLorean Motor Company е започнала да разработва, преди автомобилният производител да фалира през 1982 г. Въпреки че Medusa, официално известна вътрешно като DMC-24, трябваше да има четири независими врати, DeLorean EV ще разполага с две големи електронно задвижвани врати с крило тип чайка, всяка от които разкрива първия и втория ред седалки.
Ето всичко, което знаем за колата до момента.
DeLorean EV използва батерия от 100 kWh, която трябва да осигури над 500 километра обхват и да захранва настройка с два двигателя и задвижване на всички колела. Той ще ускорява от 0-100 км/ч за 2.99 секунди и 0-88 мили в час (ако сте гледали филмите, знаете защо) за 4.35 секунди. Очаква се максималната скорост да бъде 255 км/ч. Очаква се цените да са в диапазона от 175 000 долара, като производството евентуално ще започне в новото съоръжение на DMC в Сан Антонио, Тексас, през следващите няколко години. Обърнете внимание, че тези спецификации са изброени за „базовия производителен модел“ на Alpha5, което привидно е името на модела на този нов DeLorean.
Това ново въплъщение на DMC (което споделя само името с оригиналната компания на Джон Делориън) работи с ItalDesign на Джорджето Джуджаро върху външния вид на новия EV. ItalDesign също така проектира оригиналния DeLorean, клиновидна кола с панели от неръждаема стомана и безпроблемно издигащи се врати тип чайка, създадени да позволяват лесно влизане и излизане за високи шофьори (като самия Джон Делориън, който беше почти 2 метра висок). Екстериорът от неръждаема стомана гарантираше, че тялото му никога няма да ръждясва, а неговият неудържим по онова време 2.85-литров V6 двигател със 130 к.с. подсказваше че никога няма да има производителност, която да съответства на външния вид. Беше планирана 250 hbp twin-turbo версия на неговия PRV V6 – като няколко примера дори бяха инсталирани в производството на DeLorean (като VIN 502), но компанията не оцеля достатъчно дълго, за да пусне официално модернизирания двигател в производство. Приблизително 9000 DeLorean бяха произведени между 1981 и 1983 г. Смята се, че приблизително 6000 от тях са оцелели до днес и както оригиналните, така и възстановените части остават в изобилие от DMC Classic.
DeLorean EV беше разкрит за тези, които се регистрираха за ранен достъп на официалния уебсайт. Пълното публично разкриване ще се случи на 31 май, последвано от официално представяне на световноизвестното автомобилно изложение Pebble Beach Concours d'Elegance на 18 август.
Снимка: DeLorean Motor Company
Виж още: Всеки втори на автопазара вече търси е-кола