Да видиш Tesla да се движи по улиците е нещо съвсем нормално към днешна дата. Но само допреди няколко години автомобилният производител е бил изправен пред множество проблеми, ограничения и дори липса на каквато и да било подкрепа както от бранша, така и от самите водачи. Когато през 2008 г. Tesla Motors пуска електрически спортен автомобил с ограничено производство, никой не би могъл да предвиди, че същата компания някой ден ще се превърне в един от най-ценните производители на автомобили в света и ще бъде призната за разпалването на революцията в електрическите превозни средства. Между 2008 и 2012 г. компанията произведе приблизително 2450 бройки от модела Roadster, като с времето странните кабриолети с две врати се обезцениха и през 2018 г. една от тях смени собственика си срещу едва 38 000 долара. Но ако, четейки тези редове, ви се прииска да притежавате някой от тези автомобили, трябва да ви предупредим, че сте изпуснали златния момент и сега ще се наложи да се разделите с доста по-висока сума, за да сбъднете мечтата си.
Според Hagerty - компания за застраховки и услуги, насочени към собственици на колекционерски автомобили - стойността на Roadster почти се е удвоила през последните две години: през 2020 г. цената е била 69 000 долара, а тази година е достигнала 127 000 долара. Някои бройки дори надхвърлиха потенциала си - през януари 2011 Roadster 2.5 Sport беше продаден за 190 000 долара, а през 2022 г. подобен екземпляр беше подкаран от новия си собственик срещу 212 000 долара. Повишаването на цените съвпадна с предизвиканата от пандемията лудост на пазара на колекционерски автомобили, тъй като ентусиастите се обърнаха към своите превозни средства като спасение, казва Браян Раболд от Hagerty. Въпреки че не очакват в бъдеще цените на точно тези модели на Tesla да се покачат или да паднат драстично, специалистите в сферата признават, че това е една добра инвестиция, защото става въпрос за частица история.
Снимки: Unsplash
Виж още: Xiaomi се прицелва в топ 5 на производителите на е-коли