Ако сте искали електрически автомобил, но всичко ви се струва твърде скъпо, на хоризонта се задават добри новини. Според данни, анализирани от JD Power, през 2026 г. изтича срокът на лизинговите договори за електромобили, което би трябвало да доведе до известно пренасищане.

Поне в Съединените щати.

Потребителите там трябва да благодарят на ревизирания данъчен кредит за екологично чисти превозни средства, който беше преработен по силата на Закона за намаляване на инфлацията и макар че новите строги правила за снабдяване с батерии и изискването за окончателно сглобяване в Северна Америка означават, че много по-малко електрически превозни средства имат право на данъчен кредит, когато са закупени нови, пропускът, който счита лизинговия автомобил за търговска продажба, означава, че всеки лизингов електрически автомобил има право на стимул от 7500 долара, който сега може да бъде приспаднат от цената на електрическия автомобил в момента на продажбата или лизинга.

Тъй като няма ограничение на цената на електромобила или на доходите на купувача, лизингът често е по-добра идея от директната покупка на нов електромобил, особено за хората, които се притесняват от дългосрочното разграждане на батерията.

През 2023 г. 46% от всички второстепенни (т.е. не Tesla, Rivian, Vinfast или Lucid) продажби на електромобили са били на лизинг - тенденция, която според JD Power се наблюдава и през първите три тримесечия на 2024 г. След като се включи Tesla, около 30% от продажбите на нови е-коли тази година са били на лизинг. За разлика от тях от началото на пандемията всяка година на лизинг се дават по-малко автомобили с бензинови двигатели.

Това означава, че през 2025 г. и 2026 г. вероятно ще има недостиг на употребявани автомобили с ДВГ. Употребяваните електромобили също може да са малко по-скъпи през следващата година, твърди JD Power. Тя очаква 2% спад в броя на употребяваните е-коли през следващата година, но 230% увеличение през 2026 г., тъй като 215 000 автомобила ще прекратят лизинговите си договори.

JD Power има и добри новини за цените на новите електромобили - те стават все по-евтини. Средната цена на нов електрически компактен SUV, след като се включат данъчните облекчения и стимулите на производителите, е 35 900 долара, което е с 12 700 долара по-малко от цената през 2022 г. за същия клас автомобили.

Снимка: Unsplash

Виж още: Видео декодерът FFmpeg носи почти 100 пъти по-висока производителност след допълнително добавен код