Mercedes няма да използва следващото поколение CarPlay на Apple, което беше обявено миналата година и трябва да започне да се разпространява до края на тази година, като според самата Apple ще донесе "съгласувано дизайнерско изживяване, което е най-доброто от вашия автомобил и вашия iPhone". Следващото поколение CarPlay ще се справя с функциите на автомобила, като например радиото и контрола на температурата, и ще има възможности за персонализация "от уиджети до избор на куриран дизайн на клъстера с уреди".
Само че няма да откриете технологията в нито един автомобил на Mercedes.
Новината идва директно от главния изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус, който говори пред The Verge в подкаст, публикуван тази седмица. Mercedes ще дебютира със собствената си MBOS 1.0 догодина в новия CLA и няма намерение да "отдава цялото устройство за управление на кокпита" на трета страна като Apple.
Калениус обяснява:
"Нашата така наречена операционна система на Mercedes-Benz всъщност е централната нервна система в мозъка на целия автомобил, в която инфоразвлекателната система е една от четирите области. Цялата операционна система - инфоразвлекателната система, автоматизираното шофиране, всяка една функция на каросерията, екстериора и интериора на автомобила, цялата задвижваща система, управлението на батерията, телекомуникационният модул, който говори с облака, където имаме личния файл за забавяне за вас с вашите настройки и всичко останало - всичко това е една цялостна софтуерна архитектура".
Той казва, че трябва да се чувствате така, сякаш "влизате във вашия пашкул на Mercedes, във вашата подвижна дневна на Mercedes, където "мебелите" и цифровите неща са от Mercedes". И ако някой трябва да създаде "превъзходно клиентско изживяване" в автомобила, "само производителят може да свърже всичко това в едно", така че на вас, водача, да не ви се налага да "скачате между различни светове", като постоянно превключвате между MBOS и CarPlay.
Стремежът на Mercedes е "да създаде най-доброто дигитално изживяване в света" за своите клиенти, което включва "фантастичен и интуитивен потребителски интерфейс", а това не е стремеж, който е съвместим с това да позволи на Apple да се вмъкне между Mercedes и водачите на нейните автомобили.
Въпреки това компанията ще продължи да предлага сегашното поколение CarPlay, както и Android Auto за онези хора, които "се чувстват по-удобно с това" за някои от функциите и ще превключват напред-назад. Според Калениус тя също така "разработва заедно с Google следващото поколение на това как трябва да изглежда картата в автомобила, съчетана със системата за подпомагане на шофирането" и това е "очарователен продукт, в който най-добрите инженери на Google и най-добрите инженери на Mercedes могат да обединят своя опит и да го изведат на следващото ниво".
В един момент от подкаста Калениус излага своето виждане за това, върху което Mercedes трябва да се фокусира основно, и това обяснява решението за CarPlay:
"Погрижете се за клиента. Създайте най-доброто цифрово изживяване за клиентите. Партнирайте си с компании като Google и Apple, когато това има смисъл за тях и за нас. Но бъдете архитектурата на вашата цифрова среда в автомобила. И както вече казах, това е точно мозъкът и централната нервна система на вашия автомобил. Това не може да се възлага на външни изпълнители".
Снимка: Unsplash
Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика