Ако притежавате Tesla, вероятно многократно сте се чудили колко трябва да заредите батерията си преди пътуване. Автоматичният рефлекс вероятно ще е достигнете до 100% - и защо не, при максимален заряд би трябвало да получите най-дълъг обхват, нали?
Но се оказва, че не трябва да зареждате батерията на Tesla до 100%. Технически все още можете да заредите батерията си до максимума, но Tesla не го препоръчва, освен ако не планирате дълго пътуване. Всъщност по дизайн повечето производители на електромобили дори не си правят труда да ви кажат колко време ще отнеме зареждането на батерията до 100%. Това е и същата причина, поради която повечето бързи зарядни устройства се забавят, след като батерията на е-колата достигне 80%. Искате ли да знаете причината защо? Просто попитайте Илон Мъск.
Когато някой в Twitter запита Илон Мъск дали е добре да зарежда Tesla до 100%, той отговаря: „Зареждайте до 90% до 95% и ще се оправите“. Мъск дори посочва причината: „При 100% състояние на зареждане регенерираното спиране не работи, защото батерията е пълна, така че колата е по-малко енергийно ефективна“.
За да го поставим в контекст, превозните средства на Tesla използват регенеративно спиране, за да преобразуват кинетичната енергия в електрическа всеки път когато натиснете спирачката. Регенеративното спиране може да рециклира до приблизително 30% от използването на батерията на Tesla. Въпреки това, ако заредите своя Tesla до 100%, кинетичната енергия, преобразувана в електрическа, ще бъде изразходвана, тъй като няма да се съхранява в батерията. Регенеративното спиране вече е стандартна функция във всички превозни средства на Tesla, произведени след 2020 г., но ако вашата Tesla е произведена преди 2020 г., можете да избирате между режимите на регенеративно спиране в режим „Нисък“ и „Стандартен“.
В друг пост някой попита Илон Мъск: „Какво би било най-добро за батерията в дългосрочен план... 90%-> 40% зареждане дневно или 80%->30%?“. Изпълнителният директор на Tesla отговаря: „80% до 30%“. Това потвърждава общия консенсус, че зареждането на EV батерия до 100% може да намали живота ѝ. Както знаем, батерията във вашата Tesla е направена от литиево-йонна смес, точно както батериите на смартфона, а този тип батерии се разграждат по-бързо, ако се зареждат до 100% - или ако се изтощят до нула. Така че не е чудно, че повечето електромобили всъщност не се зареждат до 100%, дори ако компютрите ви кажат, че зарядът на батерията е на 100%.
Снимка: Unsplash
Виж още: Tesla продаде 75% от инвестициите си в Bitcoin