Повечето сме го виждали и той се е запечатал в съзнанието ни, защото няма как да ни остави равнодушни. Amarok не е точно това, което очаквате от Volkswagen, но това изобщо не значи, че не заслужава внимание. Докато си отговаряте на въпроса, на кого му е нужна такава комбинация от кола и камионче, ще откриете много приятни черти, които могат да ви направят страстни фенове именно на този формат.

 

 

Отвътре – повече кола, отколкото пикап

Признавам си, че не съм карал много пикапи. Въпреки това категорично мога да кажа, че Amarok е от най-изтънчените и галантни представители на рода, поне в Европа. Сядането в кокпита веднага действа успокояващо, защото виждате пред себе си логично подредените, качествени и удобни уреди и превключватели, които вече добре познавате от другите модели на марката. Сглобката и материалите по таблото са на ниво и отвътре няма да усещате компромиси в сравнение с комфорта, който имате в по-малките представители на марката. Разбира се, седалките не са така луксозни, но са достатъчно удобни. Имайте предвид също, че задните места не предлагат изобилие от място, но това е разбираемо.

 

 

 

 

Носи удоволствие при шофиране

Първите метри ви зареждат с още повече увереност, защото с много малки уговорки Amarok се усеща на пътя като голям лек автомобил, липсват всякакви вибрации и дрънчене, които подсъзнателно очакваме от такъв тип превозно средство. Дори с чиста съвест мога да кажа, че се кара по-лесно от обикновена кола заради отличната видимост, която осигурява. Благодарение на сериозното отстояние на колелата едно от друго голямата машина стои завидно стабилно на пътя и не ви тормози с накланяне и непредсказуемо поведение. За последното се грижат също задвижването на четирите колела и наличието на ESP. Дори при магистрални скорости Amarok непоколебимо следва линията на движение, единствено леко неинформативният и лек волан и повишеното ръмжене на двигателя ви подсещат, че сте достигнали пределно разумната скорост.

За съжаление не ми се удаде да тествам офроуд възможностите на Amarok, но солидният клиренс, якото окачване и интелигентното задвижване не дават повод да се съмнявам в тях.

 


Уверена тяга

Малко е трудно да повярвате, че такъв голям автомобил се задвижва от 2-литров двигател, пък бил той и турбодизел. Всъщност е битурбодизел със 180 конски сили, който спокойно може да засрами по-малките автомобили с по-скромно задвижване. Тягата наистина е впечатляваща и осигурява резерв, дори когато ползвате всъдехода по предназначение – за пренасяне на тежки и обемисти товари. За отличното впечатление помага и автоматичната скоростна кутия с 8 предавки, която незабележимо върши своята работа, реагира бързо и ненатрапчиво и помага на доста тежкото возило да постигне отлична икономия – в моя случай 8.2 л/100 км при средна скорост 87 км/ч.

 

 



Отвън – изчистен дизайн и сериозни възможности

 

Външният вид на една кола е нещо строго субективно, но повечето биха се съгласили, че Amarok е много сполучлива комбинация от увереност и модерно излъчване, внушаващо мощ, без да бъде арогантно. И все пак – за кого е? За всички, които имат нужда удобно да превозват товари при всякакви условия и без да жертват комфорта на пътниците. И за всички, чиито хобита изискват автомобил за превоз на обемна и тежка екипировка – мотоциклети, АТВ-та, сърфове, колела, ски и сноубордове, отвъд асвалтовите пътища. Възможностите за конфигуриране и надграждане на товарния отсек са наистина удивителни – непременно ги разгледайте на сайта на модела. Аз лично се разделих с гиганта с нескрита носталгия...