Компанията за е-коли Avatr е подкрепена от Huawei и сега китайският гигант се съгласи да продава Avatr 11 чрез мрежата от своите водещи магазини в Китай. От тази година колата ще бъде изложена в магазините в Пекин и Шънджън.

Avatr, известен преди като Changan NIO, беше ребрандиран, след като инвестицията на Nio беше намалена до по-малко от 1% в полза на Huawei и CATL. Първият автомобил на компанията, Avatr 11, влезе в продажба наскоро и се предлага в три версии - всички с AWD задвижване и прилична производителност.

Huawei предостави своята AWD система с двоен двигател DriveONE за Avatr 11, предният двигател има 195 kW, а задният идва с 230 kW – комбинираният въртящ момент е 650 Nm, което обяснява невероятния спринт на колата за под 4 секунди от 0 до 100 км/ч.

CATL беше отговорен за предоставянето на батерийния пакет CTP, който се предлага в два размера – 90 kWh и 116 kWh. CLTS твърди, че по-малката батерия осигурява на колата пробег от 555 км, а благодарение на по-големия пакет Avatr 11 може да измине 680 км. В реалния живот тези числа ще бъдат невъзможни за постигане, но батерията от 116 kWh със сигурност ще извърви дълъг път.

Компанията вече има 60 магазина, които управлява директно, в допълнение към своите 70 регионални дистрибутори и още 150 партньорски магазина в Китай. Това е впечатляваща мрежа, но наличието на превозни средства за продажба във водещите магазини на Huawei определено ще помогне с продажбите.

Първите доставки на Avatr 11 се очаква да започнат през декември, въпреки че първоначално ще бъдат налични само двете начални версии. Най-скъпата версия на този електрически SUV ще бъде налична през първото тримесечие на 2023 г. Това е много различна стратегия от тази, която виждаме от европейските или американските производители на електромобили, които първо се фокусират върху най-високите модели в гамата.


Снимка: Huawei

Виж още: Tesla Model Y е най-продаваната кола в Европа и може да остане такава за известно време