Rimac и Porsche обявиха сделка, в резултат на която Bugatti сега е под контрола на нова Rimac Group, водена от Мате Римак, младия инженер зад известния производител на електрически суперколи. Ходът загатва за електрификацията на легендарната марка Bugatti.

Rimac е най-известен със своите изцяло електрически хиперавтомобили, особено Concept_One - може би първия изцяло електрически хиперкар, а отскоро и новия Concept_Two (C_Two), сега вече известен като Nevera.

Но през последните години компанията се очертава и като доставчик на компоненти за електрически превозни средства. Тя вече има процъфтяващ бизнес, снабдяващ някои луксозни OEM производители, като Koenigsegg и Aston Martin.

Откакто Porsche започна да инвестира в електрическия автомобилен производител, изглеждаше, че Rimac се готви да поеме по-голяма роля като електрически лидер. Говореше се дори, че компанията ще купи Bugatti, и сега сделката най-накрая е потвърдена. Сега Rimac Automobili се разделя на две компании: Rimac Automobili и Rimac Technology.

И двата дяла ще бъдат под групата на Rimac, която също ще контролира Bugatti. Rimac Automobili ще продължи да разработва и продава своите електрически суперавтомобили, докато "другата" Rimac ще се съсредоточи върху снабдяването на други компании със своята EV техника.

Porsche запазва контрола върху собствеността върху Bugatti, тъй като притежава 45% дял в новата компания Bugatti / Rimac и притежава 24% от 55-процентовия дял на Rimac Group в новия автомобилен производител.

Снимка: Bugatti

Виж още: Amazon желае отпечатък от вашата длан. Бягайте далеч