Доклад от Китай, цитиращ последните данни от Алианса за насърчаване на инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства, дава короната на страната като притежаваща най-голямата мрежа за зареждане на електрически превозни средства в света. С над 2.2 милиона станции за зареждане в цялата страна, инфраструктурата за електромобили в Китай продължава да се разширява с впечатляващи темпове, докато други страни, включително САЩ, трябва да наваксват сериозно.
По повече от един начин Китай е в челните редици на електрическата мобилност. Въпреки че може да не е дом на най-големия производител на електромобили в света по пазарен капитал, страната приема прехода си към електрификация много сериозно, наред с широката подкрепа от своето правителство.
Пътят на Китай към възхода на е-колите започна преди повече от десетилетие с ръководен от правителството фокус върху насърчаването и внедряването на нови енергийни превозни средства. Тази категория включва електрически и хибридни модели. Първоначалната пробна програма включваше ценови стимули за частни покупки на такива коли и субсидии за китайски производители на автомобили. Въпреки тези усилия по-малко от 0.01% от продажбите на нови превозни средства в Китай от 2009 до 2012 г. са били електрически. За да ускори приемането на новото поколение транспорт, Китай постави нови целеви цели за продажби и въведе допълнителни парични стимули през 2014 г. заедно с планове за национална мрежа за зареждане с цел разширяване на инфраструктурата за зареждане.
До средата на 2010 г. продажбите на електромобили в световен мащаб скочиха до стотици хиляди годишно, отчитайки ръст от над 300% на годишна база. Съответно търговията в Китай скочи сериозно, надхвърляйки 1 милион бройки годишно през 2018. Освен това огромното мнозинство от продадените е-коли са произведени от китайски производители на автомобили. Чуждестранни автомобилни производители като Tesla и Ford оттогава навлязоха на китайския пазар на електромобили и постигнаха сериозен финансов успех.
Като се има предвид това, китайските автомобилни гиганти като NIO и SAIC все още доминират на вътрешния си пазар, но вече започнаха да се разширяват и на други глобални пазари.
С успешния преход към електромобили досега при китайската мрежа за зареждане се наблюдава корелация на растеж заедно с други технологии, като станции за смяна на батерии. В резултат страната се утвърди като настоящ лидер в EV инфраструктурата.
Като перспектива САЩ имат 45 124 обществени зарядни станции, предлагащи около 111 000 зарядни станции според данни от Министерството на енергетиката на САЩ. Китай е въвел повече от два пъти от това само през 2021 г.
Американският автомобилен производител Tesla продава своите електрически превозни средства в Китай, а неговата 25 000+ Supercharger Network в момента държи титлата като най-голямата в света от една компания. С наскоро споделените планове за утрояване на този размер на мрежата през следващите две години Tesla вероятно ще запази короната си.
Снимка: Pikrepo; shutterstock
Виж още: Няколко мрачни аспекта на изкуствения интелект, които вещаят опасности за човечеството
ГЛАСУВАЙ за фаворитите ти в отделните категории на ECA 2021 до 30 ноември и СПЕЧЕЛИ феноменален OLED телевизор от Филипс. А с него качественото забавление е гарантирано!