Въпреки че Nissan е продала повече електромобили дори от Tesla, все още не беше взела участие във Formula E. В края на миналата година производителят от Страната на изгряващото слънце обяви, че ще стане първата японска компания, която участва в това състезание с електрически автомобили. Автоизложението в Женева пък беше мястото, където Nissan показа за първи път машината, с която ще се състезава.
Второто поколение болиди във Formula E, които се състезават през сезон 2018-19, ще представляват революция за турнира. Капацитетът на батериите ще скочи от 28 kWh до 54 kWh. По този начин пилотите ще могат да завършат състезанието без да сменят колата си, както им се налагаше досега. Formula Е предоставя на всички производители едно и също шаси от въглеродни влакна, след което всеки от тях инсталира своята електроника, мотори и скоростни кутии вътре.
Автомобилите от Formula E имат по-малка нужда от притискаща сила от болидите във Formula 1. Ето защо могат да си позволят по-футуристичен дизайн и да се съсредоточат върху аеродинамиката. Цветово колата е решена в тъмно сиво с няколко червени акцента. Nissan няма никакъв опит в състезанията с електромобили и затова не можем да кажем как ще се представи, но автомобилът определено вдъхва респект. От Nissan казват, че идеята им е била да изглежда като свръхзвукова птица в полет. Добра работа за това!
Представители на компанията споделят вълнението си да представят Nissan Formula E пред своите фенове и то заедно с новото поколение Nissan Leaf. То предлага батерия с по-голям капацитет, следователно още по-голям пробег. При състезателните коли един от най-важните фактори е енергийната ефективност. Ето тук ще влезе в употреба опитът, добит с Leaf, една от най-продаваните електрически коли в света.