Наскоро прекарахме известно време с новите BMW X5 и X6, като компания ни правеха и последният модел X7, екстравагантното и първо по рода си BMW XM и X1 xDrive 30e. Добавихме и доза BMW M Performance Parts, както и BMW original Accessories за разкош и се получи ден и половина пълноценно шофиране и запознаване с новостите в X семейството.

Дестинацията е Велинград. На отиване избрахме приятния маршрут през Разлог, като тествахме BMW XM. Разбира се, това означаваше, че на всеки светофар на излизане от София ни заговаряха, оглеждаха и се възхищаваха на нестандартната визия на автомобила. Определено е силен в привличането на внимание и ако сте по-интровертна личност, това не е вашето превозно средство. Ако пък изпитвате потребност всички да ви видят, чуят и запомнят - it’s a match! С авангардния си дизайн и луксозен интериор това High Performance SAV цели да разшири целевите аудитории и пазар на марката с фокус САЩ, Китай, Среден изток.


Все пак основно се събрахме, за да се срещнем отблизо с новите X5 и X6. Следобед имахме възможност да изберем маршрут за Тест 2, а ние се спряхме на яз. "Батак" като най-атрактивна опция. Другите варианти бяха живописният маршрут към Сърница и пътя до яз. "Белмекен". Този път тествахме X6 M Competition, с което, както и се очакваше, нямахме никакви грижи дори по доста неприветлив път към малката стена на язовир "Батак" през Цигов чарк. Ако сте ходили натам, със сигурност сте го запомнили като един от най-разбитите пътища в тази част от страната. X6 се представи съвсем на ниво както по неравностите, така и в хубавите отсечки, предполагащи изпреварване с добро ускорение. Под добро разбирайте от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди. А с едно натискане на бутона M Mode на средната конзола смяната между режимите ROAD, SPORT и TRACK е лесна и достъпна за тези динамично променящи се обстоятелства по родните пътища.
Двигателят в новите X5 M Competition X6 M Competition е M TwinPower Turbo V8, 4.4-литра и максимална мощност от 460 кВт/625 к.с. Емисиите са оптимизирани. Новостите включват и модифицирани настройки на трансмисията и повишена динамика на превключването. Очакван среден разход - около 13 л/100 км.

И при двата модела можем да избираме между серийните 21-инчови на предната ос и 22-инчови М алуминиеви джанти на задната ос и опционалните ковани такива със същите размери. Ние сме за второто, в новия цвят Jetblack uni. Добре ще се допълват с новия вариант изцяло черна бъбрековидна решетка. Новости откриваме и при габаритите, спирачните светлини, като и двата модела серийно се оборудват с нови Matrix-LED фарове със светлини за завой и незаслепяващ асистент за дългите светлини BMW Selective Beam. В сравнение с предишния вариант фаровете са с по-тесни с 35 мм контури. Като опция се предлагат и светлини M Shadow Line.


Топ подобрението в M кокпита определено е BMW Curved Display, съставен от 12.3-инчов информационен дисплей зад волана и контролен дисплей с диагонал 14.9 инча. Сред другите новости в интериора е голямата интериорна лайстна от фино дърво Fineline' Black с метален ефект high-gloss, светлинната лайстна с графична шарка и логото на M, както и М коженият волан с нови карбонови лостчета за превключване. Серийното оборудване включва и М мултифункционални седалки и опори за коленете, пълно кожено оборудване Merino, както и озвучителна система Harman Kardon Surround Sound, която може да бъде и Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound. Винаги сме за панорамен стъклен покрив и имаме опция за такъв - Sky Lounge.
Новостите при автоматизираното шофиране и паркиране допълват сигурността на новите X5 M Competition и X6 M Competition. Например предупреждението при напускане на платното се случва директно с намеса в кормилното управление и връщане в лентата, което малко ни напряга, но осъзнаваме нуждата от това решение. Има звукова индикация и за превишена скорост, която, за добро или за лошо, не може, а и не би трябвало да може да бъде изключена.
За Тест 3 на прибиране към София заложихме на най-бързия маршрут. Прекарахме известно време и на задната седалка на новото X5, убеждавайки се, че това си е един семеен автомобил мечта. Комфортен и просторен, една идея по-добър избор за возене на голяма група възрастни, отколкото беше X6, особено ако сте от хората, които асоциират леко скосения таван с клаустрофобични усещания.


По време на събитието бяха представени и разнообразни BMW M Performance Parts, които имахме възможността да разгледаме поставени върху страхотно небесносиньо M2. Обръщаме внимание на цвета, тъй като си кореспондираше много добре с черните карбонови елементи (иначе с лаково покритие) въпреки на пръв поглед нестандартната и нетипична комбинация. Спойлерът в това изпълнение тотално ни спечели.
При BMW Original Accessories пък видяхме кутия за багаж отвън, а в купето опции за закачалка за косюм, стойка за таблет и други, показани на място върху любимото ни iX1.
Накратко за новостите в семейство X - от всичко за всички!

Снимки: BMW

 

Тагове: