Ford ще продаде цели 60 процента от произведените през първата година електрически Mustang Mach E коли в Европа, за да отговори на изискванията на ЕС за регулиране на емисиите. Поради малкия брой налични батерии продукцията през първата година ще бъде ограничена до 50 000 коли. Това означава, че Европа ще получи около 30 000 коли, а 20 000 ще отидат за пазара в САЩ.

10 доминантни световни бранда, които вече не съществуват

Ford е базиран в САЩ и се очакваше именно там да бъдат предложени по-голямата част от бройките на новия модел. В същото време обаче ЕС гледа много сериозно на регулациите на вредни емисии и това налага промяната. Продажбите на малки коли в Европа са доста силни и Ford има популярни модели като Focus и Kuga, но това не е достатъчно за новите регулации, на които производителите могат да отговорят много трудно, ако нямат модели без вредни емисии в каталога. Досега повечето компании разчитаха на хибриди, включително и Ford, която до момента няма електрически коли в ЕС.

С други думи Ford вероятно се нуждае от е-коли в Европа и точно тук идва мястото на Mach E. Не е случайно, че първата видяна в реални условия кола от модела беше с регистрационен номер, моделиран по изискванията на ЕС.

Ford разкри новия Mach E миналата седмица и вече приема резервации за модела срещу 500 долара.   

Виж още: BMW се подиграва на Tesla Cybertruck с реклама на брониран X5