Автопроизводителите изразяват все по-голямо недоволство заради регулаторни ограничения в Европа, които не позволяват дори базови нива на технологиите за автономност да бъдат одобрени за продажба и използване.

Audi беше първата компания, която постигна автономното трето ниво със своя луксозен седан A8, който бе пуснат в края на 2018 г. Самата система, наречена Traffic Jam Pilot обаче, все още не е одобрена от регулаторите за продажба.

Насроченият за 2020 г. Mercedes-Benz S класа трябва да има същата технология, а BMW трябва да напълни със самоуправляващи функции своя електрически кросоувър iNext, който ще се появи през 2021 г. И в двата случая обаче въвеждането на умните технологии зависи изключително от зелената светлина на Брюксел.

Към момента перспективата не е добра. Дори технологии от второ ниво като шофиране без ръце при скорост от-до 100 км ч, които колите на BMW предлагат в САЩ и Китай, не са разрешени в Европа. В момент, когато повечето големи имена работят по автономна технология от четвърто ниво, закостенелият подход на Брюксел ограничава местни гиганти като Audi.

Самите производители също се притесняват от липсата на регулации относно вината при катастрофа на умни коли. Към момента нехайството на водача при управлението на кола от трето ниво още се счита за вина на производителя. Ето защо една възможна идея, която компаниите обсъждат, е да създадат групи от коли, които са с висока степен на автономност, но в същото време се управляват от оператор, който е служител на компанията. По този начин всяка кола мое да бъде наблюдавана и обслужвана, за да се минимизира риска.  

Виж още: Най-добрите телевизори за филми и игри за 2019

Тагове: