Нов закон във Франция скоро ще задължи автомобилните производители да включат отказ от отговорност в своите реклами, насърчаващ по-енергийно ефективни алтернативи за транспорт, като ходене, колоездене или обществен транспорт.

Новото законодателство ще влезе в сила на 1 март и изисква едно от трите изявления да бъде включено във всяка реклама на автомобили във Франция.

Трите опции са:

За кратки пътувания излезте на разходка пеша или с велосипед.
Помислете за споделеното пътуване.
Вземете обществен транспорт.

Законът ще изисква поне едно от трите твърдения да бъде включено във всяка форма на реклама, включително онлайн, печат, радио или телевизия. Надписът трябва да бъде ясно четим или добавен в края на рекламата.

Невключването на отказа от отговорност може да доведе до глоба на автомобилните производители до 50 000 евро (приблизително 56 000 долара).

Франция направи няколко хода, насочени към намаляване на емисиите в транспортния сектор и подобряване на неговата енергийна ефективност.

Страната обяви забрана за продажба на всички превозни средства с бензин и дизелово гориво, считано от 2040 г. Париж обяви, че ще премести този срок за 2030 г., а също така предложи забрана на автомобили в центъра на града, създавайки убежище за велосипедисти и пешеходци.

Министърът на екологичния преход на Франция Барбара Помпили заяви, че новото законодателство помага за насърчаване на решение, което е по-обхватно от просто преминаване към електрически автомобили, а по-скоро се фокусира върху намаляването на енергията, необходима за транспорта.

"Декарбонизирането на транспорта не е просто преминаване към електрически превозни средства. Това също означава използване, когато е възможно, на обществен транспорт или колоездене", обяснява Помпили.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Mercedes ни завъртя главите с дизайнерски електрически Maybach