Автомобилната индустрия даде отчет за продажбите си за първото четиримесечие на годината. От него разбираме, че през 2019 продажбите в САЩ са спаднали с 1.3%. С други думи резултатите от предходната година не чертаеха светло бъдеще за бранша дори преди най-голямата пандемия за повече от век насам. Спадът от 2019 година обаче изглежда доста приличен на фона на този от началото на настоящата година.
Намаляването на продажбите на производителите в сравнение с първото тримесечие на 2019 са както следва:
Mazda – 4.5%
General Motors – 7%
Toyota – 9%
Fiat Chrysler – 10%
Hyundai – 11%
Volkswagen – 13%
Audi – 14%
BMW – 15%
Subaru – 17%
Porsche – 20%
Nissan – 30%
Mini – 35%
Не всички се справят толкова зле обаче. Kia отбелязват повишение в продажбите от почти 1%. Истината е, че ефектът на COVID-19 започна да се усеща едва през март. През въпросния месец числата бяха доста по-грозни. Имаше спад между 40% и 50% в продажбите на нови автомобили и камиони през последния месец, сравнени с март 2019.
Предстои да видим какъв ще е отговорът на индустрията, но не ни трябва кристална топка, за да предвидим, че резултатите от втората третина на годината ще бъдат дори още по-лоши.