Източници на Bloomberg твърдят, че Boeing прекратява производството на своя емблематичен 747 джъмбо джет (по-специално 747-8) след две години. Говорителят на компанията нито потвърди, нито отрече спирането, като каза, че са останали „повече от две години“ производство за изпълнение на поетите поръчки. Bloomberg обаче посочва признаци на категорично прекратяване на база на „фините промени във формулировката“ на финансовите отчети.
Въпреки че няма заявено обяснение за хода, не е тайна, че Boeing се сблъска както с враждебен пазар, така и със собствените си проблеми. Дори преди пандемията индустрията за въздушни пътувания се беше насочила към по-малки и по-ефективни като гориво модели с два двигателя като например 787 Dreamliner. 15-те останали неизпълнени 747 поръчки са предназначени за товарен превоз, като 12 от тях се насочват към UPS. 747-8 също закъсня и надхвърли бюджета си и се смята, че губи пари за Boeing от 2016 г. насам. Последната поръчка за версия за пътници беше за Air Force One през 2017 г.
Credit Suisse изчислява, че през последния месец 91% от Boeing 747 не летят, а 97% от европейския еквивалент на лайнера – Earbus A380, също са временно приземени.
Икономическият спад заради коронавируса сега допълнително усложнява продажбата на самолети.
Въпреки това спирането на Boeing 747 от производство ще затвори голяма глава в историята на авиацията. Той е в експлоатация повече от 50 години, влизайки в употреба с полет на PanAm през януари 1970 г. Това беше един от най-популярните огромни самолети, като досега са произведени над 1571 броя, а отличителната му гърбица го направи лесно разпознаваем сред пътуващите. Джъмбо Джет все още продължава да лети, но времето му в небесата очевидно изтича.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Google преминава към расово неутрален код