Разследванията на фаталната катастрофа с автономен автомобил в Темпи, Аризона, която уби 49-годишна американка, стигнаха до важно разкритие. Причината за сблъсъка е... софтуерен бъг. Сензорите на автомобила са отчели Илейн Херцбърг на платното, но софтуерът е преценил, че това не е причина колата да спре.

Разпознаването на реални обекти, които налагат автомобила да спре или да ги заобиколи, е едно от най-трудните неща за автономните автомобили и операционните системи, които ги управляват. По пътищата често има обекти, които могат да бъдат игнорирани, като например найлонов плик на шосето или кофа за боклук на тротоара. По време на тестовете се е случвало самоуправляващите се коли да спират, без да има нужда. Е, изглежда в най-неподходящия момент се е случило тази кола на Uber да не спре, когато има реална нужда.

Оказва се, че автомобилът може да бъде настроен на по-безопасен режим. Така той ще взима мерки при абсолютно всеки засечен обект, което ще доведе до това да активира спирачките много често, без да има нужда. Доклади показват, че често автономни коли на GM спират или намаляват скоростта, заради храсти покрай пътя. Ето защо, инженерите на Uber програмират колите така, че да бъдат по-"невнимателни". По този начин пътуването е много по-плавно и комфортни за пасажерите.

Амбицията на Uber беше да има опериращи автономни коли, без никой на шофьорската седалка, на територията на Финикс, Аризона до края на годината.

Разбира се, че всички искаме да пътуваме по-комфортно. Но като че ли е по-добре да се придвижим по-бавно и движението да е накъсано, отколкото да газим по някой пешеходец от време на време. Автономните технологии се развиват и инженерите работят неуморно, но този инцидент е сигурен знак, че компаниите не трябва да изпреварват възможностите на системите си.